2013. május 2., csütörtök

Tutorial - Ruhából szoknya

Ahogy ígértem, mostanában többet fogok foglalkozni a tutorialokkal :) ... Íme hosszú idő óta az első!

Először is engedjétek meg hogy bemutassam nektek ezt az apró átalakítást. Tavaly kaptam egy olcsóbb ruhát, aminek a tartása borzalmas volt, rosszul is állt, szóval, egy szó mint száz, ruhaként megbukott. Már tavaly kitaláltam, hogy majd akkor én ebből szoknyát csinálok, mert annak viszont tökéletes...

 A kiindulópont, a ruha, és a kész szoknya ^^

Első lépésben levágtam a  ruha tetején, majd kifordítottam az agyagot, majd a tetejét visszahajtottam, hogy kb. egy centi átmérőjű gumiágyat csináljak (vagyis ide fog a gumi bekerülni). A visszahajtott részt kb. 5 centi kihagyásával megvarrtam.


Ezután fogtam egy kb. 1 centi vastag gumit, biztosítótűvel átszúrtam a végét, és a biztosítótű segítségével az 5 centis kihagyáson keresztül végighúzzuk a szoknyán. Ez picit macerás feladat, de azért nem olyan vészes, inkább csak unalmas (legalábbis nekem).


Ha a gumit végighúztuk, akkor vagy csomózzuk össze vagy varrjuk össze a két végét, és a maradék 5  centit is varrjuk be.
Ezután jöhetett a csipke. Mert ugye csipkéből sosincs elég :)))) ... Először a szoknya aljára varrtam, ugyanis először eredeti ötletem az volt, hogy csak itt lesz csipke. Igazából ehhez nem kell semmi különös, csak a csipkét mindig a varrás mellett varrtam, hogy egyenesen álljon.



Bár eredetileg csak ennyi csipkét akartam rá, de viszont maradt még jó pár méternyim, ezért úgy döntöttem hogy kerüljön még rá :) ! Az egész szoknyára kb. 4-5 méternyi csipke került, minden egyes összeeresztéshez tettem. Mindet a varrás mellett varrtam, hogy egyenesen álljon :)
A "legnehezebb" talán a legteteje volt, ahol ugyanis a gumi miatt folyamatosan húzni kellett ugyebár az anyagot, de az sem vészes. Főleg, ha az embernek van varrógépe. Próbáltam már kézzel is gumis dolgot varrni, az nem nagyon jött össze, viszont géppel gond nélkül megy szerencsére :)


Utolsó lépésként a cérnákat kell csak levágnunk, de az sem sok idő. Az egész nekem kb. 1-1,5 órát vett igénybe, igaz folyamatosan felhúzkodtam a szoknyát, hogy lássam hogy áll :D ...

Így a végeredmény gyönyörű csipkés szoknya lett, ami egyébként a térdemig ér. Imádom ^^. Ma már fel is avattam, és csupán arra jöttem rá hogy a legfelső csipke alját is le kellett volna varrnom. Persze így is hordható, csak hogy szépen álljon, mindig lesimítgattam.
Egyébként még lehet kerül rá csipke ^^ ... Még nem döntöttem el, hogy ez-e a végleges állapot, de egyenlőre ez :))) ...


Mit szóltok, hogy tetszett ez a tutorial?

1 megjegyzés:

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...