2014. augusztus 31., vasárnap

Egy szeletnyi történelem a világomból

Trish írt nemrég egy nagyon klassz kis bejegyzést zenei stílusfejlődéséről [ Link ], ami nekem borzalmasan tetszett, és miután rá is kérdezett, hogy nem volna-e kedvem egy hasonlót összeállítani, hát, naná hogy nem tudtam a felkérésnek ellenállni ^^... Ám úgy döntöttem, hogy ne legyen 100%-ék koppincs a bejegyzésem, inkább amolyan "stílusbemutatót" írnék kisvilágomról az elmúlt kb. 15 évre visszamenőleg... :D Na, jó, ne aggódjatok, nem fogok minden évre külön kitérni, inkább csak amolyan "korszakokat" mutatnék be. Időben ennyire talán nem jól elhatárolhatók, így észre fogjátok venni, hogy vannak benne átfedések.



1. "Kistinirocker" - 2000-2004
Zene: Good Charlotte, Marilyn Manson, Linkin Park, Tankcsapda, T.A.t.U., Korn, Slipknot, Depresszió, Metallica, HIM, Placebo,
Könyv: Gréti, Szerelmes lányok, Bradley az osztály réma, Stanley a szerencse fia, Szavak nélkül, Harry Potter
Játék: Heroes II, Heroes III, The Sims, Worms
Film: Már megint egy dilis amcsifilm (erről a korszakomról mindig ez jut eszembe)
Fő tevékenység: írás, tűzzománcozás, alkotótáborokba járkálás, rajzolás, üvegfestékezés (a lehúzhatós, ablakbatevős fajta).

2000 előtti korszakról azért nem szeretnék csak írni, mert azt gondolom, hogy az első 10 évemet ugyanúgy éltem le mint kb. az összes többi gyerek. Bölcsiből oviba kerültem, sokat Barbieztam, lómániás voltam, felgyújtottam véletlen majdnem tesóm szobáját, mert felrúgtam egy gyertyát, majd beléptem az általános iskolába, szépen ültem a padban, körmöltem a "postai" ceruzával a betűket, utáltam a kötelező olvasmányokat, de azért mindig elolvastam őket, szabadidőmben meg a barátnőimmel görkoriztunk, bicikliztünk, és persze felelsz vagy mersz-et játszottunk.
Ám kb. 10 éves koromban beindult a változások ideje. Ez volt az a korszak, amikor még képes voltam leülni az íróasztalomhoz délutánonként tanulni :D , és amikor végeztem a tanulással, kapcsoltam be a gépet és játszottam vagy gépeltem a hihetetlen titkos novelláim és "regényeim", füzetekbe verseket írtam, pár év alatt kb. 600-at, nyaranta pedig alig vártam, hogy a különböző alkotó táborokba mehessek, ahol gyöngyöt fűztem, decoupageoltam, szélcsengőt és könyvjelzőt készítettem, macis párnát varrtam... Mert imádtam (már akkor is és előtte is) alkotni. A suliban mindig is jártam kézműves foglalkozásra, rengeteget pasztelkrétáztam és tűzzománcoztam, imádtam. Ja, és úsztam. 8 évig.
Ez volt az az időszak, amikor már "rockereknek" hívtuk magunkat a barátaimmal, amikor már fekete pólókban kezdtünk el járni, és a legnagyobb kincseink közé tartoztak a szimatszatyrok, az 1000 forintos kínai "dorkó" tornacipők, és természetesen a BAKANCS, ami a Szent Grállal ért fel.

A korszak zenéje:


2. A "fiús-punk" (2003) 
Zene: Rózsaszín Pitbull, Alvin és a Mókusok, Hétköznapi Családások, Depresszió
Könyv: nem olvastam semmit se, mert azt gondoltam, hogy én vagyok a f*szagyerek... Na jó, Moldova György Che Guevara A Napló-ját elolvastam... :D
Játék: Heroes III, The Sims
Fő tevékenység: kocsmázás... vers és novellaírás, alkotás, MSN-enezés és chatelés

Ez egy olyan korszakom volt, ami nem tartott sokáig, de nem is igazán voltam én. Viszont valami miatt nagyon bekattantam, többé nem voltam hajlandó menni úszni (egyszerűen meguntam és besokalltam tőle), rövid hajam volt, apám hatalmas férfiingjeiben jártam, és tesóm levetett "sokzsebes" nadrágjában. Nagyapám mindig azt mondta, hogy "Úgy nézel ki, mint azok a nők, akik a kommunizmust éltetik!" :D ... Valami miatt hőst láttam Che Guevarában, lett is olyan pólóm... Így visszagondolva ez a korszak abszolút kakukktojás :) ...

A korszak zenéje:


3. "Megdarkult Vámpír-Babybat" (2004-2006) 
Zene: Nightwish, Within Temptation, Evanescence, Leave's Eyes, Epica, Xandria, Apocalyptica, Shmely, Linda, HIM, Drugzone, Doro, Blutengel, System of a Down, Rob Zombie, P.O.D., Papa Roach, Theatre of Tragedy, Theatres des Vampires
Könyv: Darren Shan könyvei, Galactica Vámpíros kiadása, és kb minden, ami félig szóba hozható a vámpírokkal
Játék: Heroes IV, Sid Meieres's Pirates, The Sims 2
Film: A holló I-IV, Dracula (nagyjából az összes változata, beleértve a Lugosi Bélásat is persze), Kárhozottak királynője, Interjú a vámpírral
Fő tevékenység: versírás, depresszió, vámpíros regények és novellák írása, és ekkor kezdtem el ékszereket készíteni :) ...

Azt hiszem ezt a korszakot nevezném az én szerény életem "Nagy Világválság" korszakának, amikor is beütött végleg a kraft, és előtte is voltam depresszív, de itt végül elsüllyedtem a "mélyben", és nem volt más kiutam, csak a Zene. És persze a vámpírok. No, meg ekkor kezdtem el saját "honlapokat" is csinálni, a G-Portál segítségével, azt hiszem a legtöbbet

A korszak zenéje:


4. "True Goth" (2006-2010) 
Zene: Sisters of Mercy, Bauhaus, Asrai, Birthday Massarcle, Daine Lakaien, Emily Autumn, Cinema Strange, Lene Lovich, Ciretose Sire, The 69 Eyes, Clan of Xymox, Lacrimosa, Crüxshadows, Sopor Aeternus
Könyv: Jane Austin, Bronte könyvek, enyhén szólva elkapott a viktóriánus fíling :) ...
Játék: The Sims II, UNO (igen, a kártyajáték :D )
Film: Addams Family, Jane Austin-Bronte adaptációk
Fő tevékenység: szerepjátékozás, MGC, ékszerkészítés

Nos, igen, azt hiszem az életem egyik "legaktívabb" korszaka volt ez, amikor megalakult az MGC, hihetetlen volt, amit legbelül éreztem, az az életérzés, ami akkor uralkodott bennem (és ami még most is elkap néha, ha ezeket a zenéket hallgatom). Olyasmi volt, mintha az ember időutazna, és épp egy olyan korszakba érkezett volna meg, ahol kilépve azonnal otthon érzi magát. Ez volt az a korszak, amikor kívül is "atomtruegoth" voltam, csipketömegekkel, hosszú szoknyákkal, fullfeketében, minden nap gondosan belőtt séróval, szemcerkával, hosszú láncon lógó kelta kereszttel. Szerettem, mert úgy éreztem, hogy összhangba kerültem a világgal, hogy az vagyok, akinek lennem kell, és azt csinálom, amit tennem kell. Református gimibe jártam, mégse voltam kirekesztve, a közösséghez tartoztam, és úgymond kezdett kinyílni számomra a világ. Ekkor szerelmesedtem bele Krakkóba és Prágába :) , és ekkor kezdtek el picit jobban érdekelni a sorozatgyilkosok is, főleg az "ok" ami miatt valaki sorozatgyilkossá válhat. Azt hiszem, nagyjából ekkor jött képbe nálam a gyermekvédelem is, hiszen szociálisan borzalmasan érzékeny voltam már akkor is, főleg ha gyerekekről volt szó. A gyerekek sérelmére elkövetett dolgokat egyszerűen soha nem bírtam kiállni.

A korszak zenéje:


5. "Goth-fantasy" korszak, némi folkkal (2010-2013)
Zene: Hannah Furry, Ordo Funebris, Ava Inferi, Emily Autumn, Omnia, Tyr, Eluveite, Faun, Nox Arcana, ASP
Könyv: szakirodalom, szakirodalom hátán... és novelláskötetek :)
Játék: The Sims 3, Sid Meieres's Pirates
Film: Gyilkos Elmék, A Médium, Star Trek (sorozatok), A Holló, Jane Austin-Bronte adaptációk - Jane Eyre, Büszkeség és Balítélet, Értelem és Érzelem, stb., Észak és Dél, Holt költők társasága
Fő tevékenység: szerepjátékozás, ékszerkészítés, alkotás, varrás

Ez volt az az idő, amikor elkezdtem egyetemre járni, és úgymond "kikerültem" a nagybetűs életbe, bár mindig is utáltam ezt a kifejezést, hiszen nálam a gimnázium is már úgymond a nagybetűs élet volt, hiszen anyámék annyit dolgoztak, hogy reggel 6-fél7 körül leléptek otthonról, este pedig 7-8 körül értek csak haza. Bevásárlás, házimunka akkor is rám várt, nem csinálta meg más. Nem panaszkodásképp mondom, de számomra a "nagybetűs életbe" való kijutás csupán annyit jelentett, hogy anyámék nem aludtak egy emelettel lentebb. Imádtam egyébként különélni, az egyetemet, a szaktársakat, és persze az órákat is. :) Nehéz volt anno kiválasztani, hogy hová is menjek, hiszen vagy tanító/tanár szerettem volna lenni, vagy szociális munkás, viszont anyám arra kért, hogy ne legyek tanár, apám pedig arra, hogy ne legyek szociális munkás. Ekkor jött nekem a szociálpedagógia, aminél már az első percétől fogva tudtam, hogy imádni fogom, és úgymond nekem való. Rengeteget változtam ebben a korszakban, mondhatni kicsit "konszolidálódtam", már nem voltam annyira atomdark, de persze az "alapvető gothság" bennem volt ekkor is.

A korszak zenéje:



6. "The Corporate Goth-Dark-Mori" (2013 második felétől napjainkig :) )
Zene: Paddy And the Rats, Omnia, Germarna, Szabó Balázs Bandája, Deine Lakaien, Florence and the Machine, Dropkick Murphys, Arctic Monkeys, Therion
Könyv: Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei, Éjszakai cirkusz, Az analfabéta, aki tudott olvasni, Téboly, Kokology
Játék: társasjátékok
Film: Family Guy, Cleveland Show, Gyilkos Elmék, Hannibál, Trónok Harca (sorozatok), About time, RIPD, The last king of Scotland
Fő tevékenység: ékszerkészítés, munka, kertészkedés

Hát, igen, most vagyunk itt. 2013 nyarán kikerültem úgymond az iskolapadból, hiszen az utolsó félévünk az az összefüggő nagygyakorlat. A nyár első két hónapját kisebb-nagyobb megszakításokkal a Kedvesnél töltöttem, utána mentem a Gyermekjóléti Szolgálathoz, gyakornoknak. Telt-múlt az idő, januárban jött az államvizsga, majd februárban a diplomaosztó. Két hónap munkakeresés, elkezdtem kertészkedni, majd áprilistól ismét a GyerJó, de már mint "teljesértékű" családgondozó :) . Előtte még februárban beadtam a jelentkezésemet mesterszakra, jó sok ideggel járt, de július 24-én kiderült, hogy bizony szeptembertől az ELTE kriminológus hallgatója leszek. Nos, ez egy olyan dolog, amit még most is emésztenem kell, pedig hamarosan itt van a sulikezdés, alig pár nap választ el tőle. :) De akkor is... én ... eltére.... mesterszakra.... kriminológiára... én.... :D Annyira hihetetlen, hogy teljesen meg vagyok tőle zakkanva. Miután kiderült, hogy felvettek, beadtam a felmondásom 4 hónap után, majd összeköltöztem a Kedvessel. És hát most tartunk itt. Úgy érzem, hogy egy év alatt borzalmasan sokat változtam. Inkább váltam úgymond "elvonttá" mint gothhá. Elkezdtem színeket hordani O_O ... Kezdődött egy sötétzöld nadrággal, és most már van egy bordó és egy kék pulcsim is, meg két barna felsőm... Ez csak azért durva, mert kb. 10 éven át csak feketét hordtam, most pedig úgy érzem, hogy kiszínesedtem. Csináltattam egy újabb szemüveget (ez már a harmadik), ami pedig fekete és zöld színű. Szóval, durva, de kiszínesedtem. :)
A legborzalmasabb a mostani korszakban, azon kívül, hogy tudom hogy jövőre már 25 leszek (félötven...), és szomorúan kell, hogy konstatáljam, bizony, felnőttem... Többé nem leszek az a lány, aki hosszú szoknyát húzott csíkos zoknival és térdig érő sportcipővel. Nem fognak már olyan dolgokon gondolkodni, amin 10-15 évvel ezelőtt, nem azok a gondok fognak sújtani. Azt hiszem most van nálam ez a "korai kapuzárási pánik", amik rá kell jönnöm, hogy bizony már rohadtul nem vagyok gyerek, és bizony bármennyire is nem szeretném, de már igen csak a felnőttek világát kell taposnom. Más kérdés, hogy csak rajtam múlik az, hogy mennyire fogok beállni a sorba, és mennyire tudom majd a saját utamat járni úgymond. Most úgy gondolom, hogy nem tudnám azt az "unalmasnak" titulált életet élni, amit a kertes családi ház, a kutya, és a mindennapi munka jelentené, hogy a számlákat be tudjam fizetni. Unalmasnak és egyhangúnak tűnik most ez az élet, ami inkább felzaklat most mint megnyugtat.
Az is lehet, hogy nem épp azt az utat járom, amit a legtöbb ismerősöm mostanában - nem tervezek házasodni, nincs gyermekem, és továbbtanulok, hogy magasabb végzettségem legyen, hogy úgymond több lábon állhassak, hogy fejlődhessek. Hogy jobb ember lehessek, és jobb szakember. Engem most ilyen kérdések foglalkoztatnak :) ...

A korszak zenéje:



Borzamlasan személyesre sikerült ez a poszt, pedig úgymond próbáltam a zenékre és az irodalomra koncentrálni, de ez annyira nem sikerült :) ... Borzalmasan furcsa volt visszaemlékezni egy-egy korszakra, az embert elkapja valami furcsán nosztalgikus hangulat, összeszorul a szíve, könnyes lesz a szeme, vagy épp elmosolyodik, hogy te jó ég, hogy is éltem én akkor. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...