2013. augusztus 15., csütörtök

Műhelytitkok - Fogók, a legtöbbször használt segédeszközök


A legtöbbszor ha dolgozom a fogóim használom. Gondoltam bemutatom őket, ha netán valaki szintén dolgozni szeretne, és nem tudja, hogy milyen fogókat lenne érdemes beszereznie :) ... Nekem több fogóm is van, különböző méretűek és fajtájúak, de valahogy ez a négy darab az, amit a legtöbbször kézbe veszek.

Az első ő, a kúpos fogó, vagy "kerekcsőrű" fogó. Ezzel gyönyörű hurkokat lehet hajlítani. Őt egyébként egy gazdaboltban vettem, 6-700 forint körül volt az ára, de megérte szerintem. Bár picit néha nagynak gondolom a legkisebb hurkot is, amit tudok vele csinálni, ezért szeretnék majd még egyet, csak még nem vettem rá magam :) ...


Csípőfogó - Ez egy elég kicsi, könnyű fogú, nagyon jó csípőfogó, nagyapámtól örököltem ezt a készletet, aminek ő is része. Könnyű vele mindenféle szerelőpálcát, drótot vágni.


Félkúposfogó vagy félkerekcsőrű fogú, szintén a nagyapámtól örökölt készletből. Régen vele csináltam a hurkokat, de szegénykémmel nagyon csúnyákat tudtam csak csinálni, hiszen nem tud tökéletes köröket csinálni, mint egy kúposfogó. Őt mostanában egyébként a szerelőkarikák ki-be zárására használom, az elvékonyodó csőre miatt könnyű vele dolgozni a kisebb szerelőkarikáknál is.


Laposfogó. Őt használom a legritkábban, hasonló célokra, mint a félkúpost. Őt csak azért nem szeretem annyira, mert nem vékonyodik el a csőre, így az apróbb karikáknál nehezebb vele dolgozni.


Remélem tudtam ezzel a pár szóval nektek segíteni :) ...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...