2013. január 22., kedd

Praktika - Sárgaréz drót-gyűrűk


Tegnap hajnalig hatalmas inspiráció-dömpingem volt :) , nem tudtam leállni a munkával. 5 vörösréz drótgyűrűt készítettem (meg egy "béta-verziót is sima drótból), és a sok hajlítgatástól megfájdultak az ujjaim. Hihetetlenül jó érzés! Sose csináltam még drótból gyűrűt, nagyon még ékszert se, igen csak a tanuló-fázisában vagyok (mint még jó pár dolognak...), így azt mondom, hogy tudom hogy nem ők lettek életem fő művei, de azért nekem tetszenek :))) ...

Az egész egy pinterest képpel kezdődött, pontosabban vele:


Eldöntöttem, hogy készítek egy ilyet magamnak is, sima, olcsó drótból először. Hasonlóképp kezdtem neki, mint a képen, szépen leírtam, hogy "love" egy papírra, de hiába próbáltam nekikezdeni az "l"-nél, egyszerűen nem ment. Így az "e"-nél kezdtem, és a papírról lestem le, hogy épp hogy is kellene a betűhöz kanyarítani a drótot :) ... amikor végeztem a "felirattal", jöhetett a méretre igazítás, ahol szintén kis gondba ütköztem, ugyanis először hatalmasra csináltam a gyűrűt, mert gondoltam "egy kis extra hely nem árt". Újrahúztam utána természetesen, mert rá kellett jönnöm hogy ez nem így működik. Szerencsére a végeredmény úgy-ahogy reményt adott :) ... Amire rájöttem, hogy kicsit kisebb "love"-feliratot kell csinálnom.


Jöhetett hát a vörösréz... Az eljárás hasonló volt, mint az előzőnél.



Vele is megvoltam úgy-ahogy elégedve, csak az "o" nem tetszett "dupla hurkosan". Ismét visszamentem a pinterest képemhez, és onnan próbáltam lelesni, hogy hogy lehet "szimpla hurkosan" megoldani a problémám. Nagyon nehéz volt, hiszen nekem visszafele kellett gondolkodnom, így egy kicsit megk ellett állnom és végig kellett gondolnom a dolgot. A kis gondolkodás után a végeredmény ő lett :)



Így született 3 "love"-gyűrű. Nem kevés különbség van a három között, tudom jól.


Itt abba akartam hagyni a dolgozást, de eszembe jutott még egy gyűrű-ötlet, amit muszáj volt megvalósítanom. Gyorsan neki is láttam. Sajnos, mivel jobb megoldást nem tudtam két drót összeillesztésére, így "hurkokat" használtam. Majd valamit dolgozok ezen az ügyön, hiszen biztos van ennél jobb és szebb módszer.
Ő egyébkét egy egyszerű nonfiguratív gyűrű akart lenni, de az "alap" részét picit vastagabb drótból csináltam, míg a "minta" részét vékonyabból, ezért a kétféle drót. A vastag dróttal nagyon megszenvedtem, elég nehéz vele dolgozni, de legalább viszonylag stabilabb az alap.



A következő ötletem miközben hajlítgattam a fenti nonfiguratív gyűrűt egy szemüveg-gyűrű lett. Hát, ez eléggé kiábrándított, rengeteget szenvedtem vele, hogy szép kerek lencséi legyenek, de valahogy nem érzem az igazinak, így valószínűleg rajta még dolgozni fogok/dolgoznom kell. Nem rossz ez mint ötlet, szerintem, de valahogy, valamiért mégsem az igazi.



Miközben az előző szemüveges-gyűrűn dolgoztam eszembe jutott még egy nonfiguratív, valamilyen szinten "keltás" beütésű minta és megoldás. Persze hogy ez sem várhatott magára, gyorsan neki is láttam hajlítgatni a vastagabb drótból. Egy nagyobb és egy kisebb "hurkos" részből áll, a lényege ennek az volt, hogy valami olyan gyűrű legyen, aminek az eleje és a vége nem kell hogy találkozzon. Miközben hajlítgattam, nem figyeltem oda szegény drótra és a fogó fogai picit "mélyedéseket" vájt bele. Ami furcsa, hogy ettől úgy néz ki, mintha pici gyémántok lennének benne, nekem nagyon tetszik :) ... 
Az alap része tudom, hogy nem a legjobb és legszebb, azon még mindig van mit csiszolni, jól tudom, nézzétek el nekem ^^" ... 



Ők születtek hát a tegnap este folyamán :) ...


2 megjegyzés:

  1. Ilyen drótból csinálta meg nekem barátom az igrassilt (nem tudom hogy írják, de az az élet fa) , illetve a nevemet hajtogatta kis. Olyan szépek az ilyenek =)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóó, ez a neves nagyon kedves, nem is emlékeztem rá ^^" ...

      Törlés

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...