2015. január 6., kedd

Könyvmoly TAG

Megaera-nál akadtam rá, nagyon tetszett :) ... Gondoltam kitöltöm én is ... ^^

1.Hogy találsz új olvasnivalókat?
Van jópár ismerősöm, akik szívesen ajánlanak könyveket, van hogy a libri.hu böngészése közben akadok rá 1-1 ajánlatra. Van, amikor teljesen véletlenül olvasok valamiről facebookon vagy egy blogon, de olyan is akadt már, hogy könyv témája alapján keresgéltem Google-ön. De be kell valljam, a kedvencem az, amikor a könyvesboltot járva akadok rá egy-egy gyöngyszemre, általában a borító vagy a cím fog meg. Olyankor elolvasom a könyv hátulját, hogy mit írnak róla, mégis miről szól, mert egy könyvet se lehet megítélni a borítója alapján ugyebár :) ...

2. Miért kezdtél olvasni?
A Harry Potter miatt. Egész addig utáltam konkrétan olvasni, főleg, mert a béna kötelezőket kellett olvasnom, amik untatnak... Én kis naív 8-9 évesként meg azt gondoltam, hogy tuti minden könyv "béna", mert amiket addig olvastam (kivéve a képes mesés-könyvek :)) ), az béna volt. ÉS akkor jött a Harry-Potter boom, ami persze hozzám is elért, és akkor rájöttem, hogy mi van, ha nem is minden könyv "rossz", csak keresgélni kell köztük :) ?

3. Hogy változott az ízlésed az elmúlt évek során?
Nagyon alapjait nézve az kell mondanom, hogy annyira nem változott :) , nagyjából ugyanúgy szeretem az ifjúsági regényeket, no meg a romantikusokat ^^, bár közbe bejöttek "komolyabb" könyvek is, no meg persze a mangák. Jane Austen és a Bronte nővérek könyveit 15-6 évesen faltam, ők még a mai napig nagy hatással vannak rám, bár mostanában (mióta Zegyetemekre járok) bizony a szépirodalom eléggé kiszorult az életemből, és helyette a szakirodalom vette át a helyet, de az nem igazán szórakoztató ugyebár - tisztelet a kivételnek.

"Jééé, azok nem a te könyveid?"
"De" "Tudtam én, hogy ismerősek valahonnan..." 

4. Milyen gyakran veszel könyveket?
Viszonylag ritkán, főleg az ár miatt. Borzalmasan drágállok egy könyvét 5-6 ezer forintot adni, főleg ha elolvasva még nem is tetszik. Általában egyébként ajándékba kapom/kérem őket, vagy kuponnal, leárazásokkor szoktam vásárolni. Librinél törzsvásárlói kártyám van, meg neten rendelem meg, így általában 10-15%-al olcsóbb egy könyv (az akciós is), ami azért nem olyan rossz.

5. Hogyan reagálsz, ha nem tetszik egy könyv vége?
Borzalmasan letör. Rossz vég alatt egyébként én azt értem, ha nincsennek lezárva a szálak, és itt most nem a balladai homályra gondolok, hanem szimplán arra, amikor "nincs befejezve" egy könyv. A történetek többségében tetszenek, ami kiborít néha az egy írói stílus, ami jobban el tudja rontani nálam a könyv hangulatát, mint az ha nem jó a vége. Olvastam már olyan könyvet, ami olyan volt, mint egy rosszul megírt kisiskolás fogalmazás, és komolyan mondom csak azért olvastam végig, hogy adjak neki esélyt, hátha a történet ellensúlyozza a borzalmas stílust - hát, sajnos nem, mert a történet is baromi béna volt ... :D

6. Meg szoktad lesni a könyv végét?
99,99999%-ban nem. Elrontja az egész élményt :) ... Egyszer vagy kétszer volt olyan, hogy már eléggé a könyv végén jártam, és azt hittem megőrülök már, annyira a tetőfokára hágott az izgalom bennem, hogy egyszerűen nem bírtam ki, hogy ne lessem meg, hogy mi is áll az utolsó bekezdésben :) ...

7. Puha borító vagy kemény kötés?
Azt mondanám elsőre, hogy szinte teljesen mindegy, a lényeg a könyv tartalma, de ha nagyon választani kéne, akkor azt mondom, hogy kemény borító. Bár ezek a könyvek valamivel általában drágábbak, viszont jóval tartósabbak és strapabíróbbak, mint a puhaborítósak. Viszont nem egy olyan puhaborítósat fogtam már a kezemben, ami valószínűleg rosszul volt kötve, és körülbelül első szétnyitásra szétesett. Ilyet kemény borítósnál nem tapasztaltam. De lekopogom :) ...

8. Hol és mikor olvasol a legszívesebben?
Otthon, az ágyban, jól betakarózva, félhomályban, egyszál olvasólámpával. Mikor? Amikor időm van rá :) ...

Két Karácsonyi ajándék - svéd krimi, 
és fém könyvjelző :)

9. Mik azok a hülye apróságok, amik a legjobban kiborítanak egy könyvben?
Bocsánat a kifejezésért, de az "amatőr" írói stílus, ami mindent elront. A másik a túl sok klisé, illetve a másik véglet, ha egy történet vagy a szereplői túl illogikusak. Ami még így jobban belegondolva el tudja nálam rontani az élményt az, ha egy főszereplő "balfék". Jobb szeretem a talpraesett főszereplőket (filmekben, könyvekben, novellákban, stb.), akik nem bénáznak, nem fagynak le minden másodpercben. Nem azt mondom, hogy nem billenhetnek ők is ki, de nem életképtelenek. Komolyan mondom, Goethe Werthere is életképesebb volt, mint 1-2 korstárs könyv szereplője...

10. Mi az, amivel azonnal rabul ejt egy könyv?
A jó szereplőkkel, összetett karakterekkel, akik úgymond végig hűek önmagukhoz. Komolyan mondom, ez jobban leköt, mint a történet menete :) ...


Akinek van kedve, töltse ki nyugodtan. Olvasásra fel :) ! 

3 megjegyzés:

  1. Én is imádok olvasni. Mostanáan a "new - adults" könyvekre és a nyomozós - krimikre vagyok rákattanva. Az 5ös válaszban mintha magamra ismertem volna :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy kitöltötted és látom tényleg sok mindenben egyezik a véleményünk - le a primitív nyelvezettel! :D

    VálaszTörlés
  3. Örülök akkor, hogy nem csak nekem fontosak az igényes könyvek :)

    VálaszTörlés

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...