2015. január 22., csütörtök

Ebay tapasztalatok, Ebay rendelések IRL

Nem titok, hogy nagyon rá vagyok kockulva az Ebay-re, egyszerűen szeretem. Az indok egyszerű - olcsó és minden kapható. Az, hogy a szállítás 30 nap is lehet, nálam a pozitívumai miatt abszolút a háttérbe szorult. Egyébként, nem tudom hogy lehet, de most 2015-ben nagyon belehúztak a kínaiak, ugyanis amióta január elején rendeltem már megérkezett 15-20 nap alatt. VÁÓ! Le a kalappal :) .

Szóval, a múltkori ebay-es bejegyzésemnél Mirci felvetette, hogy mindig azt kapom-e, amit megrendelek. Nem is olyan régen írtam egy posztot egy rendelt ruháról, ami baromira nem volt az, amit akartam, de ott is megemlítettem, hogy igazából ez volt a legelső olyan alkalom, amikor mást kaptam, amit akartam. Lőttem is pár képet gyorsan, hogy megmutassam azokat a dolgokat, amik decemberben-januárban érkeztem meg hozzám, hogy lássátok milyenek is IRL (in real life).


Általános tippek 

1. Első és legfontosabb, nézzük meg a seller értékelését - mégis, hány %-os? 97-100 a körülbelül ideális seller - ám itt még nincs vége!

2. Ha rámegyünk egy seller oldalára (a nevére kattintva jutunk el oda), mindenképp nézzük meg a feedbackjeit - főleg a negatívumokat. Én azokat mindig elolvasom, és ha a többsége olyan, hogy "túl sok ideig tartott a postai út", akkor azokkal nem is foglalkozom, hiszen az szerintem egyáltalán nem a seller hibája.

3. Feedback Selector - használjuk, hasznos. Sajnos az ebayen belül nem nézhetjük meg egy adott termékre érkezett feedbackeket, de ennek az oldalnak a segítségével igen. Negatívuma, hogy ha egy adott dolog lejár, és hiába indul újra, csak a jelenlegi "érvényességi" időben érkezett feedbackeket mutatja meg, így ne lepődjünk meg ha egy adott termékre semmilyen feedback sem érkezett még vissza.

4. Leírás - mindig olvassuk el figyelmesen! Ne is mindig csak magát a leírást, hanem mindent, ami csak le van írva. Párszor már megszívtam azzal, hogy húúú, tök jó cucc 1 centért, mindjárt lejár, vegyük meg, és kiderült hogy a shipping bizony nem volt ingyenes....

5. Pénzvisszafizetés. Éljünk vele, mert a seller van értünk nem pedig fordítva!

6. Rizikó vállalása - mert bizony minden egyes ebay vásárlás egy lutri. Mi fog érkezni? Jó-e a méret? Megsérül-e a csomag? Ideér-e egyáltalán? Ezt bizony be kell vállalni az "olcsóságért".

7. Ne rendeljünk túl drága dolgot. Csakis a 6-os pont miatt. Ha az ember 200-300 forintot veszít, azt talán könnyebben átvészeli, mintha neadjisten 10-15ezer forintot bukik el.


Összességében azt kell mondjam, hogy az ebay nem egy rossz találmány, bár minden bizonnyal szerencse is szükséges hozzá. Nagyon sokszor leírtam már, hogy főleg azért szeretem, mert a pénzemért minőséget kapok, és nem mindegy hogy egy dologért, vagy 10 dologért fizetek ugyanannyit. Minőséggel szerintem senkinek nem lehet baja, hiszen már úgyis mindent kínában gyártanak... :) . Nálam nem törik el könnyebben az ékszeralkatrész, akár innen, akár CSÉ-ről, akár hobbiboltban vásároltam. Nem mondom, hogy nincs kivétel, hiszen ahogy fentebb is említettem az eBay (meg úgy általában az online vásárlás) mindig lutri.


Személyes tapasztalatok 

1. 50 db plasztik "csipkés" kicsi nejlonzacskó [Link]
Biddes volt, 99 centért lett az enyém. Mirci hozzászólása után gyors meg is számoltam, valóban 50 db volt benne. Ami "negatívum", hogy valószínűleg a festék miatt, de van neki egy erős szaga, amit szerintem könnyen orvosolhatok egy kis szellőztetéssel. Kifejezetten tetszik az, hogy mind más és más, ahogy épp a minta alakult a gépben gondolom, és nem a kis zacskókat festették meg :) ...

eredeti kép eBay kép

saját kép


2. 3 db fekete kör alakú, kinyitható medál [Link]
Szintén biddes volt, alig több mint fél fontért lett az enyém. Szintén az jött, ami vártam, egyetlen "problémám" itt az volt, hogy valamiért a medálok hátulja "pöttyös", mintha festékhibásak lennének. Őszintén megmondom, hogy engem ez nem zavar, sőt, valamiért különlegessé, antikolttá teszi :) ...

ebay kép


saját képek (3-at küldtek, senkit ne zavarjon meg, hogy csak két medál van a képen)




3. Leveles, ezüst nyaklánc [Link]
Anyának vettem ezt a nyakláncot, Karácsonyra kapott egy hasonló stílusú, arany színűt, de mondta hogy jó lenne neki egy ezüst is a fekete-fehér felsőihez, azzal jobban mutatna. Nagy örömömre ez pont ma jött meg, holnap meg megyek haza, szóval épp időben :) ... Itt semmi negatívumot nem tudok írni, szerintem abszolút megegyezik a kettő.

ebay kép


saját képek (nem bontottam ki, mert ugyebár ajándék lesz :) )



4. Szív alakú cookie-cutter [Link]
A vásárlás után picit megbántam, hogy megvettem ezt a cuttert, ugyanis találtam egy 4x3 db-os szettet, amibe szintén volt szív. Viszont, amikor megérkezett, meglepődtem, hogy mennyire kemény fémből is van, Egyedül attól félek, hogy picit talán vastag... de majd meglátjuk. Hogy tartós, az biztos.

ebay kép


saját képek




5. 4x3 dbos cookie-cutter szett [Link]
Az előző cutter után akadtam rá erre a szettre, és csak emiatt bántam meg, hogy az előző is a kosaramba került. Ami "vicces" ezzel a szettel kapcsolatban, hogy a 4 féle cutter 3 féle márkájú :D ... A Kedves meg is jegyezte, hogy na, mi az, a kínai piacon nem volt ugyanolyan fajta? A másik furcsaság, ami picit idegesített is, hogy a hópehely szett külön érkezett, bár tettek hozzá egy levelet, hogy más és más raktárházakban vannak a cuccok, és azokat olyankor külön csomagolják. Picit féltem, hogy akkor most mi van, de pár nap múlva jött a másik 3 szett is, szerencsére. Egyébként ezek a teljesen átlagos, itthon is kapható cutterekhez hasonlítanak.

ebay kép


saját képek






6. 80g hófehér glitter [Link]
Ezzel is rohantam egyből a konyhai digitális mérleghez, és pontosan 80g-ot nyom :) ... Egyébként rengeteg sok más színt is lehet kapni, akinek nagyobb kiszerelésben kell, annak javaslom :) ...

ebay kép


saját kép (nem bontottam ki a simítótasakból, nehogy minden tiszta csillám legyen...)



7. Állítható, nagy köves gyűrű [Link]
Gyűrűk közül én mindig az "adjustable", vagyis az állíthatókat keresem ebay-en. Három okból - biztos, hogy jó a "méret", mert én állíthatom be, fogalmam nincs, hogy hanyas a gyűrűszámom, másrészt a "onesize" ringek olyan kicsikék a leírás alapján, hogy az én elefántujjaimra nem jók, maximum a kisujjam felére. Ez a gyűrű pedig gyönyörűséges, ő is ma érkezett hozzám, egyből fel is húztam, nagyon tetszik :) ... 1,25 dollárért, vagyis 340 forintért igazán megérte, mert a leírás alapján ezüst, és van is rajta jelzés.

ebay kép


saját képek






8. "Vintage" többrészes karkötő [Link]
Ez a karkötő leginkább azért fogott meg, mert nagyon klassz kis steampunkos feelingje van, szerintem gyönyörű ^^! Vele kapcsolatban az egyetlen negatívum, emi viszont eléggé nagy szerintem, hogy mire ideért hozzám, a fa karkötőn lévő gyönyörű kis fém díszek szimplán leestek, de egy kis ragasztópisztollyal orvosoltam a dolgot. Nem gondolnám, hogy a szállítás miatt, inkább a silány minőségű ragasztóra gondoltam, ami okozta a leesést (de legalább kipróbáltam őket műkörömnek, és nagyon tutin néznének ki X) !). Mondjuk, egy ilyen karkötőért 650 forintot fizetni, azt gondolom ebbe az árba belefér az, hogy én ragasszam vissza a leesett részt még. Egyébként felhúzva nekem az összes rész picit "sok", szóval valószínűleg 2-3 darabot fogok egyszerre hordani, úgy valahogy jobban tetszik magamon :) ...

ebay kép

saját képek






Remélem tudtam kicsit segíteni ezzel a kis szösszenettel mindenkinek :) ...

2 megjegyzés:

  1. Köszi, hogy szenteltél "nekem" egy teljes bejegyzést. :) Úgy tűnik én voltam béna, figyelmetlen és szerencsétlen is. :D Viszont a tippeket megfogadom, még alaposabb leszek, mint eddig. :)
    Egyébként pedig csodásak a rendelt dolgaid. ^^ A leveles a lánc, a gyűrű és az utolsó karkötő nagy szerelem. ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nincs mit, bogarat ültettél a fülembe :) . Örülök, ha tetszenek ^^

      Törlés

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...