2010. június 22., kedd

Praktika - Virágok kis dísze



Ismét túl egy álmatlan éjszakán. S ilyenkor mit kell tenni? Hát alkotni! Találtam egy drótot, és elkezdtem vele "szórakozni", és végül mégiscsak megszületett az nagy alkotás :) , méghozzá egy kis virágföldbe szúrható dísz-pillangó (igen, tudom, hogy a képen egy kaktusz van, de hát a kaktuszok is növények :) !!! ). A hozzávalók nagyon egyszerűek: drót, drótvágó (a megfelelő méretet hogy levágjuk a drótból), a hajlításhoz ha szükséges, akkor fogó, vagy hasonló, olló, maradék csipke, dróttal azonos színű körömlakk (vagy eltérő, egyéntől függ) , cérna és tű.

Első lépésként kezdjük el hajlítgatni a mi kis drótunkat. Én a pillangóm a legegyszerűbb módszerrel csináltam (középen tekertem meg mindig a drótot, úgy alakítottam ki a szárnyait, és innen jött le az a rész, amit majd beleszúrúnk a földbe). Jó sok hajlítgatás után, mikor elérte a megfelelő formát, kicsit nézegettem még :) , majd elővettem a maradék csipkémet (olyat, ami nyúlós anyagból való), félbehajtottam az anyagot, majd kivágtam egy akkora darabot, ami az egyik szárny-párt (két ellentétest, tehát pl a jobb felső és bal alsót vagy bal felsőt és jobb alsót) befedi, így kaptam egy "három oldalán nyitott" kis téglalapot. A három oldalból ketőtt (egy hosszút és a keskenyet) összevarrjuk szépen, majd "kifordítjuk" az anyagunkat, és belebújtatjuk a az egyik kis drótpárunkat, úgy, hogy a varrás nagyjából középre essen. A nyitot oldalú anyaggal fogunk ekkor szemezni, megfordítva kis dróttákolmányunkat, és persze vigyázva, hogy a kiálló, majd a földbeszúrt rész ki ne szúrja a szemünket :). Mostmár nem fontos a vágás mellett varrnunk, az a lényeg, hogy jól összehúzzuk az anyagot. Tehát, miután végeztünk az egyik szárnypárral, jöhet a másik is. Középen van a legnehezebb dolgunk, ahol találkoznak a drótok, de nem kell megijednünk, csak húzzuk ott is amennyire csak tudjuk az anyagunkat. Ha becsipkéztük a drótot, akkor már nincs már hátra, csak a díszítés. Én réz színű drótot használtam, és szerencsémre a múltkor nagyon jó áron tudtam venni réz színű körömlakkot is, így ahol a drót kilátszott azt átkentem. Nem elég egy réteggel átmenni, ha azt szeretnénk, hogy teljesen be legyen fedve a drót, én pl 3xor mentem át rajta, úgymond, biztos, ami biztos. Kis pöttyöket is kapott a pillangóm, hogy minnél élethűbb legyen (mert biztos valakit meg fog téveszteni :P ...), és íme hát előlről és hátulról is (bocsánat a nem túl jó minőségű képért, ezek az esős idők nem tesznek túl jót a "művészetemnek" :D ) :



Sok sikert az elkészítéshez! Remélem nektek szebb lesz :D !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...