2011. július 18., hétfő

Műsorajánló - Murdoch nyomozó rejtélyei (The Murdoch Mysteries)


Ritkán szoktam nézni a Story4 TV-t, de néha megéri, pl, ha Poirot megy rajta :) , de úgy néz ki, hogy egy másik érdekes műsor is felkerült a listájukra, ez pedig nem más mint egy nagyon különleges, igazi viktóriánus krimisorozat.

Ezt a műsort szerintem először nem a Story4-en láttam, de lehet hogy tévedek, minden esetre nagyon különlegesnek tűnt elsőre is. A nyomozó olyan kis jópofa emberke, aki bár a munkájában kiemelkedően teljesít, korát megelőzve, a magánéletben már nem ennyire sikeres - bár elkerülik a botrányok (hiszen nem egy brazil sorozatról van szó), pl, a legmókásabb jelenetek mindig a tánctanáránál esnek meg, ugyanis szegény nyomozónk falábakkal lett megáldva - de az esze annál élsebb. Amolyan Álmosvölgy legendája (Tim Burton és Johnny Depp féle), világosabb kiadásban.

"Az 1890-es évek Torontójában nyomozó krimihős, William Murdoch (Yannick Bisson) olyan gyilkosságokat fejt meg újításaival, amelyekhez még ötlete sincs a főnökének. Igazságügyi, orvostani módszereinek használata és hihetetlenül pontos következtetései mindig nyomra vezetik a zsarut. Lelkes segítői, Dr. Julia Ogden patológusnő (Helene Joy) és George Crabtree közrendőr (Jonny Harris) mindenben támogatják őt, habár Murdoch sok kétkedőre és haragosra tesz szert a nyomozási eljárásai során." (Port.hu)

"Lizzie Borden took an axe
And gave her father forty whacks.
When she saw what she had done
She gave her mother forty-one."

Egy különlegesség - a ma vetített részben (Én a köbön) egyfajta emléket állítottak Lizzie Borden-nek. "Alexander Taylort holtan találja Murdoch nyomozó a nappaliban. Épp a születésnapját ünnepelte, és a nyomok szerint egy fejszével vághatták fejbe. Az ügyet még akkor se zárják le mikor Alexander lányát, Charlotte-t megtalálják az ágyán ülve, a gyilkos fegyverrel a kezében. Charlotte beismeri, hogy ő ölhette meg az apját, ám nem emlékszik a történtekre. Azt is elmondja, hogy sokszor emlékezetkiesése van, ha megtámadja az ördög. Egy hipnózis alkalmával rájönnek, hogy a lánynak nem is két személyisége van hanem több is. De hogy melyik volt az elkövető és melyik a szemtanú az elsőre nem egyértelmű." - aki ismeri Lizzie Borden történetét, az félelmetes hasonlóságokat vehet észre a két történet között. Ám de ez nem elég, Murdock főnöke ugyanis több utalást is tett az esetre, miszerint nincs kedve még egy "Borden-botrányhoz", illetve az sem szeretné, ha valaki dalt farigcsálna erről az esetről is.  Ezt én nagyon különlegesnek találtam, hogy egy ilyen ügyet is beleszőttek, így még inkább megadták a "kor hangulatát". :)


Ha valaki érdeklődne, akkor annak elárulom, hogy Murdockot és nyomozótársait a Story4-en elkaphatják, minden hétfőn 20.00-tól!

Steampunkoknak, victorian ladyknek és uraknak, goth-, és victorian loliknak, és victorian goth-oknak kötelező :)

15 megjegyzés:

  1. Köszi az ajánlást, teszek vele egy próbát! :)

    VálaszTörlés
  2. Megnéztem az első részt, egész jó! :) Nem lesz a kedvenc sorozatom, de azért tetszik. Köszi az ajánlást!

    VálaszTörlés
  3. Első rész? Hol találtál rá? Én kerestem, de nem találtam :S ...

    VálaszTörlés
  4. Hát nem volt könnyű, de nagynehezen itt találtam rá: http://jancsiweb.com/sfree/sorozat.php?id=733

    Sajnos csak a második évad 4-ik részéig vannak itt, úgyhogy ha odáig eljutok, még nem tudom mi lesz...

    VálaszTörlés
  5. Köszi szépen :) !!! Hálám üldözzön :D

    VálaszTörlés
  6. Megtaláltam a teljes második évadot, kicsit gyengébb minőségben, de legalább végig:
    http://godsbit.com/murdoch-nyomozo-rejtelyei-the-murdoch-mysteries/

    Illetve egy másik oldalon ugyanezt és a harmadik évadot is, de ide regisztrálni kell:
    http://pirateisland.ws/tema-murdoch-nyomozo-rejtelyei-the-murdoch-mysteries?highlight=+murdoch++mysteries

    Mind szinkronos! (Sőt, a harmadik évad dual.)

    VálaszTörlés
  7. Vegazus, te vagy az én megmentőm!!!!!! :))))))9

    VálaszTörlés
  8. Hát Matyi már napok óta rágta a fülemet, hogy Murdoch-ot akar nézni, de elfogyott (a végére értünk). Úgyhogy muszáj volt minden követ megmozgatnom, és végül szerencsés voltam, hogy rátaláltam ezekre. :)

    VálaszTörlés
  9. Jaaa, így már értem :D ... Matyi volt a fő motiváció :D ... De milyen jól tette hogy rágta a füledet :) !

    VálaszTörlés
  10. Hát én is nagyon megszerettem a sorozatot, de úgy tűnik, ő valamiért jobban rákattant. Azt hiszem, már nagyon várja, hogy mikor jön össze Murdoch a boncmester nőcivel. :)

    VálaszTörlés
  11. Hát, igen, ez ismerős, én is mindig ott ülök és izgulok, hogy sikerüljön nekik :D ...

    VálaszTörlés
  12. A negyedik évad részei:
    http://jancsiweb.com/sfree/sorozat.php?id=733
    Úgy tudom, az ötödik évadot is leforgatták már teljes egészében, de még nem adták le, és készülnek már a 6-ik évaddal is, de egy másik tv csatornán.

    Nekem most a kedvenc sorozatom egyébként a brit 'Sherlock' c. sorozat. http://www.imdb.com/title/tt1475582/ Nagyon tudom ajánlani!! (Szinkron azt hiszem nincs még hozzá, de amúgy is érdemes feliratosan nézni.)

    VálaszTörlés
  13. A negyedik és az ötödik évad között webisode-okat készítettek, amiket egybefűzve meg lehet nézni a youtube-on (sajnos felirat nincs):
    http://www.youtube.com/watch?v=fPyiED-QJjA

    Az ötödik évadból pedig már levetítettek néhány részt a tv-ben, így ezek is folyamatosan elérhetők lesznek. Nekem eddig az első öt részt sikerült letöltenem erről az oldalról, de látom, már hatodik is van:
    http://fullepisode.info/the-murdoch-mysteries-season-5-episode-1-episode-1/
    Jobb felül lehet kiválasztani az évad további részeit. Feliratból csak angolt sikerült szereznem, de azt szerencsére elég könnyű találni a neten.

    Nagyon jók egyébként az új részek is! :)

    VálaszTörlés
  14. Ja és még annyi, hogy a "sockshare.com" oldalt ajánlom a letöltésre, mert onnan nekem eddig mindegyik lejött 1-2 perc alatt, a többi viszont sokkal lassabb.

    VálaszTörlés

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...