2011. július 26., kedd

31napos csokor - 26. nap - 5 legelső készítményed, amikre büszke vagy/voltál

1) Tál és kígyó
Az oviról nem sok emlékem van, maximum 1-2 játék, 1-2 barát arca, pár feladat, de nem sokkal több. Ám arra emlékszem, amikor sólisztgyurmából készítettünk egy kis "tálat", kívülről kagylókkal, csigákkal és kicsi kavicsokkal díszítettük, illetve varrtunk mellé filckarikákból és egy habszivacs labdából (amire szintén filc volt ragasztva "arcként" és "kalapként") egy kígyót :) . Ezek egyébként még ma is megvannak, az alján pedig még mindig ott díszeleg egy kicsit már megsárgult papíron a csengőcske, ugyanis az volt a jelem oviban :D (mert a holdacskát már elcsaklizták előlem T_T)

2) Tűzzománc virág anyák napjára
Általános iskolában 6 éven keresztül tűzzománcoztam, és nagyon szerettem :) A leges-legelső tűzzománc képem egy sárga virág volt, amit az osztályom készített anyák napjára elsősként (elsőben csináltunk még párat, de utána csak 4dikben tűzzománcoztunk újra, nem tudom már hogy miért). A kép egyébként ma is megvan még, a falamon lóg, anyukámmal kereteztük be ketten :)

3) Gyurma-falu
Ez is általános iskolás "alkotás", bár az egész osztály részt vett benne. Egy kis falut készítettünk gyurmából, mindenkinek megvolt a maga dolga, de emlékeim szerint a többieknek elég hamar elment tőle a kedvük, és a háromnegyedétől én fejeztem be, ráadásul kinder-állataimat is bevetettem a dekorálásban :)

4) Fogászati kiállítás-kép
6., 7dikes lehettem, amikor a megye meghírdetett egy "Fogászati" versenyt. A feladat nem volt túl nehéz, valami olyan képet kellett készíteni, amin a fogak vannak. Az én képem - így jobban belegondolva - nem volt egy túl nagy szám, olyan volt, mintha egy fürdőszobai tükörbe nézne a lány, aki rajta van, előtte fogmosópoharak, fogkefék, fogkrém, és hófehér fogakkal mosolyog. Valahogy mégis megtetszett ez a kép a zsűrinek, ugyanis Különdíj 2dik lettem - ami azért volt klassz, mert 2-3 kategória volt; rajz, festés, kréta, ha jól emlékszem, és aki ebbe nem fért bele, az ment a "Különdíj"-ba. Az első helyezett volt a meghívó elején, a harmadik helyezett pedig egy olyan barátnőm volt, aki marha klasszul rajzolt, festett, önálló kiállítása is volt.

5) Benjamin-otthon falfestése
Na, ez már gimisként történt :) , ugyanis református gimis lévén felkértek, hogy az otthoni Ref. egyházhoz tartozó Benjamin otthont (ami fogyatékos gyerekeknek van fenntartva), tegyük szebbé, fessünk egy falfestményt. Nagyon nehéz választás nem volt, hiszen Benjamin nem túl sok helyen bukkan fel a Bibliában, Ő volt ugyanis József legkisebb testvére, és mivel most lusta vagyok, és nincs kedvem leírni a történetet, de ha mégis valakit érdekelne, akkor ajánlom neki a József, az álmok királya című mesét (Youtube-on) - ennek az utolsó részét jelenítettük meg falfestményen, vagyis amikor Benjamint átöleli József. A vicces az egészben az, hogy én csak a tervezésben vettem részt, ugyanis a falfestés az érettségim előtt 2 nappal lett volna :D Hát, inkább nem vállaltam be, de prezentáció formájában bemutattam a gyerekeknek a ruhákat (ugyanis azokat terveztem én ^,^). Azt sajnálom, hogy még nem mentem el és néztem meg, hogy milyen lett, mert kíváncsi vagyok rá, nagyon is :)

Egyébként nagyon nehéz volt összeállítanom ezt a listát, hiszen a legtöbb alkotásomra büszke vagyok, voltam. Amikre nem vagyok büszke, azokat általában fogom, összetépem, lefejtem, újrahasznosítom :) . Azért is nehéz volt, mert kiskoromban rengeteg szép kiállításon vettem részt, egészen addig, amíg rá nem jöttek, hogy a rajzaim, krétakészítményeim, tűzzománcaim, festéseim nem "gyermekien bájosak", hanem csak simán bénák :D ... De azért élveztem őket elkészíteni, mindegyiket :) , és hálával tartozom azoknak a tanároknak, akik az évek során lehetőséget biztosítottak nekem :) !
És egy kis mókás történet, tizedikben volt utoljára rajz órám (bár akkor mi ugyebár a 9dikes anyagot tanultuk, 0dikban mi "összegeztük" az addigi tudásunkat az alaptantárgyakból, infót meg az angolt pedig pörgettük), és azon a rajzórán én voltam egy a kettőből, aki dicséretet kapott, azért mert az év során 16 5st szereztem, nem is volt más jegyem, a másik emberke asszem 12-3 körül volt, és akkora tapsvihar keletkezett XD ... Áhh, tök poén volt az egész, én meg hajlongtam meg minden :D ... Vicces volt! :)
Azt hiszem ennyi lenne, mindent leírtam amit gondoltam :) ...

2 megjegyzés:

  1. Miért mondod hogy bénák voltak a rajzaid, ha egyszer dicséretet és tapsot is kaptál? :) Ezek után senki nem hiszi el, hogy tényleg bénák. :D Utólag is gratulálok a nagy sikeredhez! Nekem egyébként középsuliban nem volt már rajzórám, helyette művészettörténetet tanultunk.

    Ja ráadásul a fogászati versenyen is második lettél, bár az nem világos számomra, hogy milyen kategóriában. Az is rajz volt?

    Tudom, hogy tudatlan vagyok, de mi pontosan az a tűzzománc kép? Azt hogy kell csinálni és hogy néz ki?

    VálaszTörlés
  2. Tűzzománc az az, amikor egy fém lapra (pl, rézre, vagy vasra, vagy hasonlóra) különleges festékkel festesz, és be kell tenni kemencébe, és akkor ott a festék teljesen megváltozik, ilyen... különleges, "zománcos" lesz :) , nem nagyon tudom megfogalmazni, hogy milyen.

    De azért nagyon szépen köszönöm, aranyos tőled :)

    A fogászatin "Különdíjas" lettem, oda azok kerültek be, akik olyan dologgal dolgoztak, amik nem fértek be a többi kategóriába.

    VálaszTörlés

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...