2011. március 21., hétfő

Egy sikeres nap :) ...

A héten Hospitálási hetünk van az nagy Zegyetemen, ami nagyjából annyit tesz, hogy 2 napig egyéni választású, 3 napig pedig a gyakorló iskolában fogunk csücsülni hátul az osztályokban és a pici kis törpéket (vagy valaki nagyobbakat) megfigyeljük.
Nos, egy ilyen napon vagyok túl. 2. osztályban voltunk 3 órát, 1 órát pedig egy SNI (sajátos nevelési igényű) gyerekek fejlesztőcsoportjában csücsültünk, ahol 3 kis picike elsőst figyelgettünk :) . Be kell valljam picit meg voltam rémülve, hogy vajon milyen lesz majd a gyerekek között ülni, hogy majd elszabadul a káosz, és már lelki szemeim előtt láttam a papírgalacsincsatákat.
Kellemesen csalódhattam. Sőt, EZ a féle csalódás kellett is a lelki békémnek. Ismét él bennem a hit, hogy a JÓ pedagógus bármire képes. Ráadásul ez a differenciált tanítás nekem nagyon szimpatikus is, annyira személyre szabott... Talán, amikor még kiskölyök voltam, még jobban élveztem volna az iskolát, ha minket is így tanítanak - interaktív órák, digitális tábla, és a legfontosabb - differenciálás. Nem kell őrülten nagy dolgokra gondolni, tényleg csak annyi, hogy pl. hamarabb kapja meg a gyengébb képességű gyerek, és kevesebb, mint a tehetséges gyermek - és ha csoportokban dolgoznak, akkor nem érzik azt, hogy ők mások. Csak annyit érzékelnek hogy mindegyik csoportnak más és más a feladata, amit utána közösen ellenőriznek.
És ügyesek. Okosak. Olyan szavak röpködtek ott a fejünk felett, hogy "intelligens", hogy "humanisztikus". És rákérdezett a tanár, hogy tudja-e, és a saját kis szavaikkal el is mondták, helyesen ráadásul. Egy barátnőmmel közösen végezzük a hospitálást és csak néztünk egymásra, hogy ilyen nincs. Megdöbbentő.
Ezután nagymaminál ebéd (0-dikban, 15 évesen ebédeltem ott "munka"/suli után utoljára, de olyan jó volt ^^), majd a "3 nő", a 3 generáció (mamám, anyci és én) kitaláltuk, hogy mennyünk el vásárolni. Vettünk egy csomó ruhát -> mamámnak vettünk kockás inget, meg két komisz fiú unokatesómnak is kockás inget, anyunak két inget, temetőbe selyemvirágot, és a legboldogabb dolgot - nekem 3 melltartót T_T. Nem hiszitek el, a múltkor körbejártam egész Szegedet, de vagy 3xor, mindenhol 75A, max 80A-s melltartót találtam, ami enyhén szólva nem a méretem... És most 3-at is beszereztem, hajj, olyan szép az élet ilyenkor =))) ...
Ráadásul majdnem 4 órán át vásároltunk, gondolhatjátok, ez a női Mekka volt :)


1 megjegyzés:

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...