2012. augusztus 14., kedd

Film... vagyis inkább Gondolatajánló - Üzenet a világűrből

Nagy StarTrek rajongó vagyok, de ezt leszámítva, nem igazán szoktam azon gondolkodni, hogy élnek-e rajtunk kívül mások a világűrben, van-e élet más bolygókon. Most találtam egy filmet, ami megint elgondolkodtatott. Szkeptikusnak tartom magam, rengeteg dolog van (nem csak az UFO-kkal kapcsolatban), amiről úgy gondolom, hogy ez csak belemagyarázás (pl. a "Mit gondolt itt a költő?" kérdés egyenesen kikerget a világból... Az, hogy mit gondolsz TE a versről szerintem sokkal inkább helyén álló).
Visszakanyarodva a témához - ráakadtam egy filmre, amiben azt bizonygatják, hogy jártak már földönkívüliek a bolygónkon (persze az ókorban, de majd visszajönnek). Azért akarom megmutatni nektek ezt a filmet, mert elgondolkodtatott - szkeptikusságom kicsit a háttérbe szorult, s feltettem magamnak a kérdést; tényleg vagyunk mi emberek annyira okosak és kreatívak hogy magunktól jöjjünk rá dolgokra, vagy valakik/valamik segítettek? Persze ebben a filmben is voltak olyan részek, ahol legyintettem és azt mondtam: "Jólvan, azt látok benne amit akarok!", vagy "Hát, oké, de ezt más dolgokkal is lehet magyarázni, kérem szépen!"
Az ilyen filmek egyébként bennem mindig felkeltenek egy plusz kérdést: Tényleg van rá reális esély, hogy "nem vagyunk egyedül", vagy csak a "magány" mondatja velünk, hogy van itt még más is?


4 megjegyzés:

  1. Érdekes film, de én a 15-ik percnél, amikor a maja szarkofág faragványait (különösen a lélegző készüléket) magyarázza, kicsit besokkoltam :D és abbahagytam a nézést.

    Érdeklődés felkeltésnek jó a film szerintem, de nem túl alaposak a magyarázatok, inkább csak sok témából próbál meríteni. Szakmabeliként annyit fűznék hozzá a Plútó kérdéshez, hogy ma már nem tartjuk nagybolygónak, sőt, a korábbi években is csak hagyomány tiszteletből maradt meg annak. Több, hasonló méretű bolygó is kering a Plútó pályájához közel, ezért nem túl hitelesek az elején az erről szóló párbeszédek. Meg hát az a naprendszer makett... nem valami méretarányos, meg ugye akkor már a bolygók száma se stimmel. Az a marsi meteorit amit az elején mutogattak az valóban nagyon érdekes, de az állításukkal ellentétben nem bizonyítja a marsi életet. Nem tudom mikori ez a film, de sok ilyen régi, mára már megcáfolt dolgot közölnek benne.

    A piramisokhoz meg a többi témához nem értek, de ha azokban is ennyi elavult tény van, akkor ennek a filmnek az egyetlen erénye a figyelemfelkeltés. De az is nagyon jó, mert biztos sokan megnézik, és azért többet lehet tanulni belőle, mint a sailor moon-ból. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ott én is nagyon kibuktam, főleg emiatt a rész miatt is írtam, hogy baromi sok mindent belemagyaráznak :D ...

      Hát, én olyan 90-es évekbelire tippelem, hiába kerestem, sajna nem tudtam meg, hogy mikori :( ...

      Törlés
  2. Nem szeretek ilyesmit nézni, utálom a szenzációhajhász dolgokat. Vegazus szavai alapján ez pontosan ilyen is.
    Egyrészt úgy vagyok vele, hogy törődjünk inkább a saját bolygónkkal, a saját civilizációnkkal, és ha tudtunk érte annyit tenni, mint egy Mars-expedícióért, akkor kutassunk űrlények után. Másrészt, annak semmi értelme, hogy ebben a végtelen űrben a miénk az egyetlen intelligens létforma... de ha volt egy csöpp eszük, sosem jártak itt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :DDD

      Ebben nagyon egyetértek, másba is lehetne önteni a pénzt... :(

      Törlés

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...