2012. augusztus 13., hétfő

Szépüljünk nyáron 6. hét - Nyaraltam :)

Hű, már biztos nagyon unjátok, hogy folyton arról írok, hogy nyaraltam, de ezt a bejegyzést még annak szentelem, mert bár nem volt könnyű, de lehet "egészségesen" is nyaralni :) !!!


1. Napvédőkrémek
Ne csak akkor használjuk őket, ha a vízparton csücsülünk. Én attól leégtem, hogy sétáltam egyet Tihanyban (pedig ha tehettem, akkor árnyékban jártam, ráadásul túl nagy séta sem volt). Szegény vállaim rákpirossá váltak (igaz, én nem tudok barnulni, csak pirulni :S ), nem vicces dolog ez így, de hát ez van ^^!
Tipp 1 - már nem csak napozás előtti, hanem utáni krémeket is lehet kapni, így ha valakit kicsit jobban megkapott a nap, akkor "szakszerűen" lehet kezelni, s nem is túl drágán :) !
Tipp 2 - A túl erős napsütéskor (~11-től 2 óriág), ha tehetjük maradjunk zárt helyeken. Érdemes ilyenkor beülni egy étterembe, vagy múzeumot látogatni :) ...
Tipp 3 - Manapság lehet kapni pl. karotinos krémeket is, illetve olyanokat, amikbe mindenféle bőrápolót kevernek. Sajnos én csak a karotinost ismerem, nekem bejött (karotin található többek között a répában is). Kellemes illata is volt :) ... (na jó, bevallom a hiányosságom, fogalmam sincs hogy kapható-e kishazánkban karotinos napkrém, a miénket anyáék Bulgáriában vették ^^")

régi kép, már mindenki látta 100x, de attól még cuki :D

2. Mozgás
Nem tudom, hogy ki hogy van vele, de én jobban szeretem, ha a nyaralás nem csak "mennyünk ki a vízpartra és lógassuk a lábunkat"-ból áll. Mi ilyenkor sok környékbeli várost megnézünk (főleg, ha van ott valami nevezetesség, vagy valamiről híres az a város), így a séták adottak.
Most is terveztünk túrákat, ugyanis pár évvel ezelőtt csak túrázós nyaralásaink voltak, amit szintén nagyon szerettünk. Igaz, ezek a túrák nem volt olyan hosszúak (~30-40 perces séták voltak erdőkben), de attól még nagyon jól tudnak esni :) ...
Vízi sportok. Szintén egy adott dolog, ha az ember vízközelben nyaral, és szerintem tilos kihagyni, főleg nekem, aki 8 évig folyamatosan úszott :D ... Most is, ha az idő engedte úsztam egy kicsit. Az úszás mellett nagyon klasszul lehet hajózni, a Balatonon sok helyen lehet pl. hajósjogsit nem igénylő vitorlást, illetve motorcsónakot (nem benzinmotorost, azt nem szabad, csak elekromost!) is bérelni. Ha valaki ért ezekhez, akkor az nagyon fogja élvezni :) ! Nálunk apa a "hajóskapitány", neki jogsija is van hajókhoz, de azért nekünk is be kellett segíteni.
A vizibiciklizésről azért nem írok most, mert azt nem csináltuk. Valahogy nem szereti a család. Mi amolyan "hajó-pártiak" vagyunk. Egészen más egy vizibicikli és egy vitorlás, úgyértem hogy az élmény utazni rajtuk. Aki teheti, szerintem hagyja ott a vizibiciklit, és hajózzon kicsit, ha teheti :) ...


3. A lelket is...
... tápláljuk, ne csak a testet! Nem kell drága utazásokra költenünk, hogy szépségeket lássunk, kis hazánk ugyanis tele van szebbnél szebb látnivalókkal. Mint már említettem, mi sokat túráztunk, gyönyörködtünk a látnivalókban, illetve "időutaztunk" is, hiszen jártunk Balácán római kori villában, 1077-ben épült vízimalomban, illetve swing-koncerten is ültünk és boroztunk. Szerencsére a Balcsinál nagyon ügyelnek, hogy a turisták ne unatkozzanak, így minden nap vár minket valami program, van miből "csemegézni". Ami engem zavart, hogy pl. belefutottunk olyan helyekbe is, aminek a honlapján semmi nyitvatartási idő sem volt kiírva, és mikor odaértünk kiderült, hogy csak 2-3 óra múlva nyit ki... Eléggé lehangolóak az ilyenek, de persze nem adtuk fel, mentünk  következő helyre.
Az is zavaró volt, hogy akadtunk olyan (baromi klassz) dolgokra, amiket viszonyt sehol se említettek meg... Tényleg nem értem az ilyen dolgokat, az ilyen helyeknek nem az lenne a lényegük, hogy minél nagyobb reklámot csináljanak maguknak? És hol lenne egyszerűbb, mint ezen az átkozott interneten :D ???? Na, mindegy ^^" ...


4. Étkezések
Valamelyik bejegyzésben már említettem, hogy szerencsémre a szüleim eléggé "egészség-mániásak" (igen, velük nyaraltam, mert már hiányoztak nekik a "felnőtt" gyerekeik :D ), így nem volt túl nehéz a nyaralás alatt is betartani a szabályokat. Persze vannak olyan pillanatok, amikor az ember képtelen kibírni hogy ne nassoljon valami finomat, vagy a nagy melegben ne egyen egy kis fagyit - de erre is van "ellenszer". Testmozgás. Szerintem nem baj, ha az ember megeszik napi 1-2 alkalommal valami "mérget" (pl. édesség, nasi, cukor, üdítő, stb.), főleg ha utána mozog. Bár én nem vagyok szakértő, de ezt a felmentőlevelet megírtam magamnak :D !
A másik nagyon fontos a nyaraláskor a folyadékpótlás! Erről sose feledkezzünk el, főleg a nagy melegben!


5. Mit vigyünk magunkkal? 
Én mindig beleesem abba a csapdába hogy akkor most mi is kerüljön a bőröndbe, főleg mivel olyan Murohy-megszállott vagyok, hogy attól tartok ha valamit nem viszek, akkor az tuti kelleni fog :D ... Javaslat a következő:
- Pár nappal/egy héttel az indulás előtt vegyünk elő egy papírt, és kezdjünk el listát írni - ez a papír legyen lehetőleg mindig szem előtt, ha valami még eszünkbe jut, akkor tegyük hozzá!
- Gondoljuk végig, hogy hány napra megyünk, nőként milyen "állapotban" leszünk
- Legalább egy vékonyabb pulóver vagy hosszúujjú is kerüljön be a táskába
- Gyógyszerek közül semmiképp ne maradjon ki a sebtapasz, Fenistil, Neugranormon
- Soha ne essünk túlzásba! Nem kell a fél gardróbot magunkkal vinnünk :D
- Legyünk tisztában a tervezett programoknak, és azoknak megfelelően vigyünk cipőt, nadrágot, szoknyát, stb.
- Ha kis hazánkon belül utazunk, akkor nem muszáj előre "bevásárolni", hiszen tudjuk hogy a multikban ugyanannyiba kerülnek a dolgok, viszont ha külföldre utazunk, akkor nem árt tájékozódni az ottani árakról, és ha szükséges akkor legalább alapélelmiszereket beszerezni, hogy kíméljük a pénztárcánkat
- Körömlakk - én nyaralásra csak átlátszóval szoktam átkenni, így nem kell még a körömlemosót, plusz körömlakkokat is cipelni :) ...
- Smink - én ezt annyira egyszerűen megoldom, hogy elég csak egy ajakápoló + BB krém (aminek az illatára azt hiszem allergiás vagyok :D ...)
- Tisztasági - nem árt egy sampon, tusfürdi és egy arclemosó :) ... Nálam ennyi kerül a neszesszerbe.
Azt hiszem ennyi... Remélem tudtam valakinek segíteni ezzel a pár apró trükkel :))) ...


Remélem élveztétek, vagy élvezni fogjátok a nyaralást, ha mentek vagy voltatok :) !!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...