2015. június 6., szombat

Praktika - Antik bronz ametiszt üveggyöngyös karkötő (+Tutorial!)

Már egy ideje gondolkodtam valami szép megoldáson a chips gyöngyök felhasználásával kapcsolatban, és nem is olyan rég a CsináljÉkszertes 5letelő csoportban egy lány mutatott hasonló megoldással fülbevalót, így kaptam rögtön az alkalmon, és el is készítettem két szép változatot is :) .

És ha ez nem lenne elég, akkor pár nappal ezelőtt a CsÉ Facebookos oldala megosztott egy jó kis leírást ehhez az ékszerhez :) ... Akit érdekel, angolul itt van a leírás: [Link]


Maga az elkészítés egyébként nem bonyolult, és csak minimálisan időigényes. Az alábbiakra lesz szükségünk hozzá:
- ametiszt színű üvegchipsgyöngyök [Link] vagy valódi ásvány [Link]
- antik bronz lánc alap [Link]
- antik bronz szemes szerelőpálca [Link] - lehetőleg egy hosszabb darab
- antik bronz szerelőkarikák [Link]
- antik bronz kapocs [Link], én pattintós golyós kapcsot használtam, de igazából bármilyen megteszi, talán egyedül a T-kapcsot érzem "soknak", mert ez az ékszer túl egyszerű hozzá :) ...


Első lépésként a szerelőpálcánkra felfűzzük egymás után szépen a chips gyöngyeinket, majd a pálca másik oldalára is egy hurkot hajlítunk kúposfogóval. Egy-egy láncdarab kerül a szerelőpálca két hurkába, amit olyan hosszúra hagyunk, hogy nagyon passzentosan átfogja a csuklónkat (vagy ha centikben hiszünk, akkor 1-2 centivel legyen rövidebb, mint amekkora kellene), és elvághatjuk a láncot, és plusz két kisebb szerelőkarikával erősítsük rá a kapcsot. Én nem pont így csináltam, hanem egy másik szerelőpálcából készült hozzá "kapocs-fogó", szimplán azért, mert úgy érezte ez így kicsit jobban feldobja a karkötőt, illetve azért is, mert aggaszt a sok "maradék", amik ékszerkészítéskor keletkeznek, ezért próbálok úgy dolgozni, hogy mindig minél kevesebb szemét keletkezzen :) ...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...