2015. június 1., hétfő

Praktika - Körömlakkos ékszerek (+tutorial!)

Az előző Tutorialos posztnál [Link] ígértem, hogy fognak még tutorialok készülni, és lám, már itt is van a következő :) ! Ráadásul most egy olyan technikáról fogok írni, amit már viszonylag sokszor alkalmaztam az ékszereim körében, így remélem minden tapasztalatomat meg tudom osztani az érdeklődőkkel :) ...

Előljáróban annyit szeretnék elmondani, hogy szerintem ez az egyik legegyszerűbb technika, amivel ékszerkészítő találkozhat, és nagyon nehéz elrontani (néha azért sikerül, de ahogy mondani szokás, csak az nem téved, aki nem dolgozik!). Azért is viszonylag jó technika, mert az alapanyagok a legtöbb (női) érdeklődőnél megtalálhatók, vagy maximum 1-2 apróságot kell csak hozzá beszerezni (pl. üveglencsét és medálalapot).

Szóval, amire szükségünk lesz:
- lánc, szerelőkarikák, delfinkapocs, medálalap
- VAGY előre készített láncalap (esetleg egy régi nyaklánc) + medálalap
- VAGY tányéros gyűrűalap
- VAGY lógós tányéros fülbevalóalap (esetleg medálalap + fülbevalóalap)
- üveglencse
- ragasztó
- körömlakk

Képek forrása: 
[Link] [Link] [Link] [Link

Hogyan válasszunk körömlakkot ékszerkészítéshez?
Nos igen, ez egy elég gyakran felmerülő kérdés, amire nem igazán tudok jó választ adni. Az, hogy melyik körömlakk a "legjobb", azt mindenkinek magának kell kitapasztalnia. Sajnos azzal sem tudok támppontot adni, hogy ami a körmön jól néz ki, az a lencsén is mutatós lesz, mert sajnos nem így van. Nem tudom azt sem mondani, hogy minél márkásabb egy lakk, annál szebb lesz, mert ez is változó, sőt, márkán belül is vannak különbségek (ugyebár egy márkán belül sem mindig ugyanolyan két lakk, más az állaguk, más a tartósságuk, stb.).
Egyetlen egy jó tanácsom van erre vonatkozóan - próbálgatni kell. Ha esetleg nem sikerülne, akkor mindig ott van a körömlakklemosó, ki kell próbálni a következő lakkal :) ...
Nagyon fontos még az is, hogy a lakk szép pigmentált legyen! Minél pigmentáltabb, annál jobb! Ha mégis félünk, hogy nem lesz elég szép a lakk és az alap, esetleg túl sötét az alap a lakkhoz képest (pl. világos körömlakk + fekete vagy antik bronz alap), érdemes esetleg egy fehér alapot a medálalap aljába helyezni, hogy ne üssön át az alja. Be kell valljam, ezt még így sosem próbáltam, de szerintem gond nem lehet belőle, működhet a dolog :) ...

Nálam egyébként a prímet abszolút az Avon lakkok viszik, nem mondom, ezek körmön se rosszak, de a noname lengyel lakkjaim sokkal jobban szeretem a körmeimen, mint az Avonosokat, azok azonban már kevésbé tetszenek lencsén, míg az Essence amolyan "középút", onnan leginkább csak a fekete lakkot szeretem használni.

Arra a kérdésre, hogy hova kerüljön a lakk, az üveglencse lapos vagy domború részére, azt kell mondanom, hogy bárhova! Nagyon sok függ attól, hogy éppen milyen stílusú ékszert szeretnénk készíteni, vagy éppen milyen hatást szeretnénk elérni. Ezt két, már elkészült munkámon szeretném szemléletni :) ...

Ha kívülre kerül a körömlakk...

[Link]

Ennél a gyűrűnél a következőket használtam fel:
- nagy tányéros gyűrűalap [Link]
- sík üveglencse [Link] (nem pont ez volt, hanem eggyel nagyobb méret)
- extra erős ékszerragasztó [Link]
- Avon Stardust Teal körömlakk (ez a lakk már nem kapható, valamikor Karácsony környékén vettem, de időnként szokott lenni hasonló glitteres körömlakk)

Első lépésben beragasztottam az üveglencsét a gyűrűalapba, majd két tárolóka közé kitámasztottam a gyűrűt. Megvártam, amíg a ragasztó legalább nagyjából megszárad, majd jó pár rétegben felkentem rá a lakkot. Mivel a lakk telis-tele van glitterrel, így egy hihetetlenül menő, robosztus gyűrű lett a végeredmény :) ! 
Mivel ez körömlakk és nem glitter + ragasztó, így nagyon nem is kell félnünk a glitterek elhagyásáról, ami viszont sajnos megtörténhet, ha "sima" glitterrel dolgozunk, az eredmény mégis nagyon szép lesz. 

Hasonló technikával készült még:
- Fekete csillámos gyűrű [Link
- Csillámos, négyzet alakú medál [Link
- Piros és antik bronz bedugós fülbevaló [Link
- Piros csillámos medál [Link


És mi van akkor, ha belülre kerül a körömlakk?

[Link]

Ennél a nyakláncnál a következőket használtam fel:
- kis méretű antik ezüst medálalap [Link]
- hozzá való kis méretű lencse [Link]
- extra erős ékszerragasztó [Link]
- lánc alap + szerelőkarikák + delfinkapocs
- Avon Nailwear Pro+ Lavished Blue [Link]

Első lépésben az üveglencsének a domború felét lefelé fordítottam, és a lapos végét festettem be körömlakkal. Ezt megismételtem még 1-2 alkalommal, amikor már fény felé tartva nem szivárog át a fény, és egyenletes nem lesz mindenhol a fedés. Nagyon fontos, hogy várjuk meg, amíg megszárad rendesen a lakk!
Ezután fogjuk a medálalapot, beleragasztjuk, és már csak a lánc összeszerelése marad (ha nem kész láncalapot használtunk), és már rá is kerülhet a medál! Ezzel a technikával szerintem jóval szolidabb és elegánsabb ékszerek készíthetőek.

Ezt a technikát jóval többször szoktam alkalmazni :) ... Íme, néhány kedvenc, a teljesség igénye nélkül (ha mindet fel szeretném sorolni, akkor napestig nem végeznénk!):
- LadySkull nyakék (igaz itt nincs lencse, de az alap itt is jó pár réteg körömlakk) [Link]
- Ezüst csillámos Choker [Link]
- Nagy csillámos medálok [Link]
- Kis csillámos medál [Link]
- Cukorkoponyás duplaoldalú medálok [Link]
- Duplaoldalú bolygó medálok [Link]


Próbálkozzatok, ügyeskedjetek, csak ügyesen :) ! Aki esetleg a leírásom alapján készített ékszert, az ne habozzon megosztani velem :) !!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...