2011. április 1., péntek

A gránátalma vonzásában

Mit is mondhatnék? Imádom. Az ízét, az illatát, mindenét. És köszönhetően a globalizációnak manapság egyre több szupermarketben megvehetjük, szinte bármilyen formában.

De erről később!

Felmerülhet a kérdés - Milyet fogyasszunk?
A szakemberek szerint nem érdemes túl pirosat/érettet vennünk, a kevésbé érettebb darabokban ugyanis még nincsenek meg, vagy még nem túl nagyok a magok, így könnyebb fogyasztani is.

Mire is jó a gránátalma? A Wikipedia ezt írja:
"Több tudományos kísérlet bizonyítja a gránátalma pozitív hatását a szív- és keringési rendellenességekkel, valamint a rák és a gyulladásos megbetegedésekkel szemben. Számos beteg igazolta rendkívüli gyógyító-megelőző hatását az érrendszeri és rákos betegségek esetén. A legismertebbek napi egy pohár gránátalmalé fogyasztása egy év alatt az érfali lerakódásokat csökkenti. Rendszeres fogyasztása vérnyomáscsökkentő és vérrögképződést gátló hatású, a vérhígítók és koleszterincsökkentők hatását növeli és lassítja a ráksejtek növekedését."

Rengeteg gránátalmás készítményt is beszerezhetünk. Az egyik az Aldi-ban kapható "Olana" márkájú gránátalmás-citromos tusfürdő (bár szerintem inkább lime-os), ami viszonylag olcsó (350 ml kb. 200 forint), és hihetetlen jó illata van :) ! Aki Aldiban jár, és szereti a gránátalma illatát, az próbálja ki, megéri (legalábbis én eddig semmi negatívumot nem vettem észre).

Egy másik, szintén saját tapasztalatok alapján bemutatott termék, az az Avon által forgalmazott Naturals termékcsalád gránátalmás termékei. Ezek némiképp drágábbak, én mondjuk csak a testpermetet vettem belőle (125 ml kb. 600 forint - akciósan annyiért vettük darabját, 3at, 3an lányok), de ennek is nagyon finom illata van!

Imádatom másik tárgya a gránátalmás tea. Anyukám egyik barátnője hozott nekünk egyszer instant gránátalmás teát Törökországból. Leírhatatlanul finom volt. Sajnos kis hazánkban még hasonlót sem találtam a boltokban :( , nagyon más fajta (pl. filteres) gránátalma teát se, bár teaházakban biztos lehet kapni, sőt, a neten is találtam instant gránátalma teát (bár én nem pont ilyet ittam) - 300 g 700 forintért.
Ez egy ilyen különlegesség, amit már nagy valószínűséggel soha többé nem fogok inni :) .

Egy másik hasonló dolog (bár azt még soha nem is próbáltam) az a gránátalma bor. Ilyet se láttam még szupermarketben, italboltokba (kocsmákat leszámítva :D ) pedig nem szoktam járni. Azonban a neten keresgélve szintén találtam atlernatívát - 0,75 l gránátalma bor 1790 forintért.
Valaki ivott már ilyen bort? Kíváncsi lennék a tapasztalatokra.

De már mint említettem a gránátalmát nem csak ihatjuk - ehetjük is. 1-2 húsételhez szoktak felszolgálni (díszítésként) gránátalmát (ilyenkor a kiscsaládom tudja szerencsére, hogy igényt tartok rájuk :)))) ).
Ha nem köretként/salátaként/díszítésként fogyasztjuk, ehetjük még természetesen gyümölcs formájában is. Vágjuk fel a gyümölcsöt az alsó képen látható módon, majd könnyűszerrel kikanalazhatjuk. Nagyszerű csemege!

Remélem mindenkinek meghoztam a kedvét a gránátalmához :) !

9 megjegyzés:

  1. Mire végigolvastam, már csorgott a nyálam, pedig életemben csak egyszer ettem. :)

    VálaszTörlés
  2. Gondolhatod, hogy én miket éreztem, miközben írtam :D !!!

    VálaszTörlés
  3. Hogy meg-é? Örök szerelmem a gránátalma....
    Amúgy a Cora-ban volt tavaly gránátalmás sör, persze h terhes voltam O.o

    VálaszTörlés
  4. Na, majd odafigyelek rá :D !!! Mondjuk a Cora jó messze van tőlünk :S ...
    Egyébként gondoltam Sorrow, hogy neked tetszeni fog ez a bejegyzés :D

    VálaszTörlés
  5. A minap árultak a közértben gránátalmát, hát gondoltam, veszek egyet. Most félbe is vágtam és nekiálltam kanalazni. Hát az egész konyhát telespriccelte. Az arcom is tele lett piros pöttyökkel! :D De nagyon finom. Csak a felét bírtam megenni egyszerre. Van esetleg valami trükk arra, hogy a második felével ne pöttyözzem össze az egész konyhát? Látom a képen, hogy itt egy mélyebb edényben történik a felvágás, de nekem a kanalazáskor spriccel minden felé.
    Meg a másik kérdésem, hogy hogyan tegyem el a másik felét? Most csak ráraktam egy tányérra, de lehet hogy be kéne fóliáznom? Vajon meddig áll így el? Ha van ilyen irányú tapasztalatod, légyszi írd meg! Nagyon köszi!!

    VálaszTörlés
  6. Hát, igen, én is így szoktam járni ^^" ... Szerintem itt nincs jó megoldás :D Maximum, ha nem kikanalazod, hanem "kirágod" :D ... De még akkor sem biztos a spricc-mentesség
    Én be szoktam foliázni, mert kiszárad! Én eddig max 2 napig tettem el, de szerintem 3-at is kibír talán, a 4-nél szerintem már nagyon megfonnyadna, lefóliázva is :S ...

    VálaszTörlés
  7. Hűha, köszi, akkor befóliázom! A harapás nem tűnik jó ötletnek, mert akkor a fehér részét is harapnám, és annak gondolom nem jó az íze. De azért megnyugodtam, hogy ez a fröcsögés normális. :)

    VálaszTörlés
  8. Szerintem megnyugodhatsz, teljesen normális :D ... Csak a TV-ben nem látszik ez :D

    VálaszTörlés

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...