2014. március 21., péntek

26. nap - Mi alapján selejtezed a ruháidat?


Nagyon nehezen veszem rá magam a selejtezésre, mert a legtöbb ruhám nagyon szeretem :) ... Azért 2-3 évente megcsinálok egy ilyen "szekrényürítést", szeretem elvinni olyankor a kiselejtezett ruháimat a gyűjtőkonténerekhez, jó tudni hogy talán segítettem valakinek.

Ha a selejtezésre kerül a sor akkor a következő szempontokat tartok szem előtt:
- Mennyire kötődök ehhez a darabhoz?
- Mennyire könnyen tudnék tőle megszabadulni?
- Szeretem-e még?
- Jó-e még rám?
- Mikor volt rajtam utoljára?
- Fogom-e még vajon viselni?
- Mit tudok hozzá felvenni?
- Mikor vettem?

Van, hogy a ruha már az első kérdésnél "megbukik", van hogy csak az utolsónál, és persze olyan is van, aminél fel sem teszem ezeket a kérdéseket :) ... Elég változó, elég szubjektív, néha picit nehéz dolog nekem megválni a szépségektől, így van úgy hogy egy-egy darabot sosem viseltem, mégsem tudok tőle megválni, mert csak nagyokat sóhajtozok és arra gondolok, hogy rendben, majd többször foglak felhúzni, végül pedig persze az is elmarad. Nehéz dolog ez a ruhaselejtezés :D

4 megjegyzés:

  1. Te akkor egész ügyes vagy, ha ezt 2-3 évente megteszed. Nekem van olyan ruhám ami 12-14 éves korom óta megvan és az már nem mostanában volt. Idén mondjuk kb. 10 ruhát odaadtam az unokahúgomnak. Még jók rám és az állapota se rossz a ruháknak, de had ne járjak már abban amiben általánosban (itthon se). Nálam azért hasznos néha pár régi ruha, itthon nem zavar ha már nem divatos vagy kerti munkáknál, szüretnél, koszosabb tevékenységnél, takarításnál is jól jönnek.
    A H&M-nél leadhatsz egy zacskó ruhát és kapsz érte egy 500Ft-os kupont. Idáig nem éltem a lehetőséggel, de szerintem idén fogok.
    Itt konténerbe nem lehet vinni ruhákat, de biztos belehet adni valahova, csak elég sokszor hallottam már, hogy az ott dolgozók kiválogatják maguknak a jó dolgokat és hazaviszik, nem azokhoz az emberekhez kerül akiknek tényleg kellene a ruha. Ezért ezt hanyagolom is. Nem a fizetett munkaerőt akarom velük megajándékozni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, rám azért az ált sulis ruháim már nagyon nem jók ^^" ... Meg már nem is hordanám őket :))) ...

      H&M sajnos nincs itt a városban, de ha ezt tudom akkor lehet szegeden éltem volna a lehetőséggel ... Na, mindegy :D ...

      Hát ,ez elég szomorú ... Ezek a konténerek azt hiszem a Máltai Szeretetszolgálaté, így remélem hogy jó helyre kerülnek ... :)

      Törlés
    2. Nekem régóta XS-S a méretem és nem hízom már 14éves korom óta, szerintem 50 évesen is ekkora leszek. Nekem nincs bajom a régi cuccaimmal, az enyémek nem voltak barbies giccsesek, rózsaszín se volt köztük szerintem. Kék-fehér-fekete egyszínű volt a többség vagy valami normálisabb mintás, ahogy most is+vigyáztam mindenre, mert nem kaptam havonta új ruhákat, ami most a szokás.
      Van 2 olyan farmeringem amilyet a divatbloggerinák nagyon keresnek, vicces de 10 éve megvannak, újszerű állapotban és én régen alig hordtam őket (most se hordom, pedig most kifejezetten divat). Szerintem ha az ember ésszel vásárol akkor nem csak 1 szezonon át viselheti amit megvett, mert nem nézik le róla a ruhát évek után se.

      Törlés
    3. Hát, elég sokszor változtattam már méretet.... :D

      Nekem se az a gondom, hogy Barbies vagy nem, szimplán az, hogy azokat lassan 10 évvel ezelőtt hordtam, teljesen más voltam még akkor, azok gyerek ruhák voltak, most meg lassan 24 éves leszek, hülyén néznék ki gyerekruhákban :) ...

      Én a ruháim többségét addig hordom, amíg el nem szakad, szét ne kopik, ez azért minimum 3-4 év :) . Ezalatt vannak kedvencek, és kevésbé kedvencek, a kevésbé kedvencek nálam is kibírnak 10 évet, a favoritok sajnos nem, a mosógép meggyepálja azért őket az évek alatt sajnos.

      Törlés

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...