2012. március 11., vasárnap

Krasznahorka vára - 1341-2012

Tegnap előttig

Sokat nem kívánok róla mondani, hiszen minden bizonnyal mindenki hallotta a hírt - tarlóégetők miatt (legalábbis így gondolják) lángra kapott a Krasznahorkai vár. A kincseket állítólag sikerült kimenteni, de a várat sajnos nem tudták megmenteni... Remélem azért valami retusálást vagy felújítást terveznek :( ...

Pár évvel ezelőtt voltam ebben a várban, gyönyörű szép, különleges. Fura, de szerinte személyes csapásként éltem meg, hogy leégett. :(
Hihetetlenül elszomorított...

Tegnap

4 megjegyzés:

  1. Én még soha nem voltam ott, de eszméletlenül sajnálom. Azt hiszem méltán lehet mondani, hogy igazi értéket képviselt a vár! Remélem, hogy a szlovák kormány fog majd költeni a vár rekonstrukciójára vagy esetleg a magyarokkal összefogva megoldást találnak a felújításra, én nagyon szurkolok nekik!!

    VálaszTörlés
  2. Nekünk ez a vár volt a nászutunk első állomása, de ha személyes emlékem nem lett volna róla akkor is, mint történész, mondjuk, nagyon fájó veszteségnek gondoltam. Amikor tudod hogy olsyan kincsek vesztek el amik pótolhatatlanok, és te teljesen tehetetlen vagy...

    de, ma már azt olvastam hogy úgy tűnik, az Andrássy-festmények és a gyűjtemény nagy része megmenekült mert a mennyezet nem omlott be. Ez nagyon jó hír:) Sajnos a Serédy-múmiáról nem tudok semmit, pedig ő a barátom:(

    VálaszTörlés
  3. Úgy tudom, tervezik a felújítást, amiben a magyar kormány is részt fog venni. Igazi tragédia, ami történt. : /

    VálaszTörlés

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...