2012. június 11., hétfő

Praktika - Csipkegyűrű (+tutorial)


Mivel a "Csipke Városából" jöttem, így ismerek egy történetet (ha nem onnan jöttem volna, lehet akkor is hallottam volna róla :D ). A történet szerint volt egyszer egy német herceg, aki el szeretett volna jegyezni egy lányt. Sajnos a lány fémallergiás volt, nagyon súlyosan, így a herceg tudta, hogy semmilyen fémből készült gyűrűt nem csináltathat neki. A herceg sokáig gondolkodott, majd jött az isteni szikra számára - csináltat kedvesének egy gyűrűt csipkéből.
Kerestem róla képet, de sajnos nem találtam meg a neten :( , pedig nálunk ki van téve a Csipke múzeumban, mindig megcsodálom, hiszen gyönyörű darabokról van szó (több is készült ezek után)... Hát, naná hogy nekem is kellett valami hasonlót készítenem :) - ez lett a végeredmény.


Persze nem olyan szép és jó, mint az "eredeti", amit asszonyok kézzel készült csipkéből készítettek, aprólékos munkával, de az olyan műkedvelő és bénaság mint én csak ilyet tud készíteni.

Ami kell hozzá:
- elasztikus csipke,
- cérna
- tű, tűbefűző
- esetleg mérőszalag, de be kell valljam, ha lehetőségem van rá, én mindig mindent "testhez mérek", valahogy jobban megbízom abban mint a számokban :D ...
- gombostű, ha vastagabb csipkénk van, hogy ne pödrődjön vissza


Első lépésben (ha szükséges) hajtsuk félbe a csipkét, ha nem vastag, akkor ezt persze kihagyjuk. Második lépésként vágjuk le úgy a csipkét hogy passzentos legyen. Mivel ez elasztikus csipke, akkor az se baj ha kicsit kisebbet vágunk belőle.



Utána hajtsuk úgy félbe a csipkét, hogy a kívülre szánt része legyen belül, és lehetőleg a két vége ugyanott végződjön/kezdődjön. Ne vegyük ki a gombostűket, könnyebb velük együtt dolgozni :) ...


Fűzzük be a tűnkbe a cérnát, és teljesen egyszerű öltésekkel menjünk végig a csipke összeeresztésénél. Én általában háromszor haladok át rajta, azután kötöm csak el a cérnát, szerintem ez elég tartós.


Fordítsuk ki a csipkét. Ha nem kellett félbehajtanunk az anyagot, akkor már akár fel is húzhatjuk.


Az összeeresztés felülről.


Ha két rétegünk van (esetleg több), akkor érdemes a csipke szélénél (ami általában kicsit megvastagított) átszaladni pár laza öltéssel. Ha ezek az öltések megvannak, akkor érdemes csak eltávolítani a gombostűket, persze ha valaki folyton beléjükakad, az vegye kis hamarabb :). Én általában úgy csinálom, hogy az összeeresztésnél kezdem, végigmegyek rajta, majd a legvégén lebújtatom a cérnát és ott kötöm meg ismét.


És így mostmár mi is felhúzhatjuk a gyűrűcskét :) ...



Készítettem egy barnát is.



A két gyűrű együtt. Egy picit vastag gyűrűsujjr, de szerintem középső ujjon jól néz ki :) ...


Szeretnék majd holnap bemenni rövidáruboltba, hogy vegyek pár vékonyabb elasztikus csipkét, azokkal minden bizonnyal szebben fog kinézni.

2 megjegyzés:

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...