2010. július 3., szombat

Házfelújítás - Netmentes napok – 5. nap, Péntek

„A glettkirálynő hajnala felvirágzott” - mondta tesóm a mai fárasztó nap után. Ugyanis a mai nap a glettelés napja volt! Igaz, még nem végeztünk az összes gletteléssel, valószínűleg hétfőn még glettelni fogunk. De addig lesz legalább egy hétvégénk, amikor pihenhetünk.
Akkor most pár szót a glettelésről. A glettelés nem egy bonyolult feladat. Tesóm szerint, amit más 3-4 év alatt tanul, mi abba ösztönből 5 perc alatt belejöttünk. Csak egy spakli kell hozzá, a nagyobb lukakhoz spaklivas (vagy glettelő vas, 500-600 forintért már lehet venni), esetleg a repedések fölé üvegszál ajánlatos, hogy ne repedjen később át a glett.
A glettet pedig csak fel kell kenni a már előzőleg megtisztított felületre. Száradás után, ha nagyobb a repedés, akkor ajánlatos még egyszer átmenni rajta a glettel, utána legalább 12-24 óráig állni hagyni. Ha végeztünk, akkor már csak fogni kell a csiszolópapírunkat, s azzal átdörgölni a felületét, hogy szép sima legyen – utána jöhet is már a festés!
Miután kigletteltünk, anyuka felhívta a burkolót meg a vízvezeték szerelőt, s szerencsére azok tudnak már jönni kedden. Remélem akkortájban már a netünk is be lesz kötve, így nem kell majd sokkal több „netmentes” bejegyzést írnom. Bármilyen furcsa is, nem jó net nélkül lenni. Szeretem a netet :) És tudom, hogy Ő is szeret engem :D …
Tehát, mivel a burkolók jönnek hamarosan, hazafelé jövet még beugortunk pár helyre, így vettünk egy szerszámoslkészletet, ütvefúrót, no meg persze egy kádat is, meg néztünk csempéket is. Ami számomra dühítő, hogyha az ember vesz díszcsíkot, az majdnem többe kerül, mint a csempe! Egy normális díszcsík megvan 500-700 forint is, és persze darabja :S … És 1 méterre eleve (ha 20 centis darabról beszélünk, ami kb egy átlag hosszúság), kell rögtön már 5 db, ami rögtön 2500-3000 forint is megvan, és nem egy méterre tesszük ugye a csíkot, hanem 5-6, néha 10. Tehát, tényleg nagyon sok :-/ … És nagyon szomorú vagyok miatta, mert van 1-2 nagyon jópofa díszcsík. Amik nekem nagyon tetszenek, azok a halasok ^^. De azokat sajnos kis fürdőbe (tehát egy panel fürdőbe) nem lehet beletenni, csak egy szép, nagy, tágasba. Ezzel nincs is baj, de én azért sajnálom :) . De sebaj, majd a legközelebbi lakásomba halas díszcsík lesz :D !
Hazaérve persze még ide-oda kellett furikázni a családot, mert mindenkinek volt még ereje bulizni egyet, csak nekem nem. Én vagyok a legfiatalabb, erre én maradok itthon egyedül :D Annyira fáradt vagyok, hogy ezt is csak este írom meg, egy jó meleg fürdő után :) . Egyébként itthon is nagy házátalakítások voltak; új bejárati ajtónk van, új tetőnk, és apa vett egy új TV-t is (sőt, nekünk is hozott egy új mikrót Szegedre!) ! Tehát, zajlik az élet :) … Minden esetre a hétvégéimet bizonyosan a pihenésnek fogom szentelni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...