2012. július 8., vasárnap

Szépüljünk nyáron - 1. hét

És el is telt a másik júliusi projektem, a Szépüljünk nyáron-t. Ezzel ugyebár hetente fogok jelentkezni.

1. Folyadékpótlás 
Baromi meleg volt a héten, ezért elengedhetetlen volt a folyadékpótlás! Naponta legalább 2 liter vizet meg kell inni ugyebár, plusz még zöldségekkel, levesekkel, gyümölgyökkel is pótolni kell a folyadékot. 
Tipp 1 - Ne igyunk csapvizet! A szakértők szerint tele van női hormonnal - ami érthető is, hiszen rengetegen szednek fogamzásgátló tablettát, és ugyebár kipisiljük, tetszik-nem-tetszik, kerül az ivóvízbe - és a női hormon hízást okoz! Én eddig csapvíz-párti voltam, de ez eléggé ledöbbentett...
Tipp 2 - A melegben jól esik a hideg víz. Tegyünk be egy üveggel este, lefekvés előtt a hűtőbe, és másnap a finom hideg vízzel kezdhetjük a napot :) ! A folyadékpótlás miatt 2 literes kartont vettem (isteni ez az Aro-s Mizse! *reklám*), és eldöntöttem hogy egy ilyennek el kell fogynia naponta :) ... 


Tipp 3 - egy ilyen érdekes kis képet is találtam közben internetországot járva :) ... Éljen a víz! 



2. Torna
Eddig is tornáztam, átlagosan minden második nap :D , most ezt próbáltam rendszeresíteni, többé-kevésbé sikeresen, volt olyan hogy a lustaság győzött ^^" ... Természetesen a "problémás" területeimre koncentráltam, mint popsi-comb-poci. Ezekkel a dolgaimmal egyébként többé-kevésbé meg vagyok elégedve (meg mondjuk úgy átlagosan a testemmel is), de másrészről én is, mint minden más nő :D , nem vagyok vele megelégedve 100%-san, és úgy érzem, hogy nem árt a torna. 
Tipp 1 - Nem muszáj videóra mozognunk, én általában a TV-előtt vagy egy filmmel szoktam tornázni, mert úgy gondolom, hogy az eltereli a figyelmemet, és nem mondogatom magamnak, hogy mi a fenének kell nekem tornázni :D ... 
Tipp 2 - Narancsbőr ellen "csipkedés" :D - Részletek ITT 
Tipp 3 - Mit tegyünk a feszes hasizomért? Napi 5 perces gyakorlatok - Részletek ITT 

3. Finom ízek
Nagyon sok "fogyókúra" meg "alakformáló" tippet elolvastam, és mindnél kiemelték, hogy koplalni TILOS. Én is ehhez tartom magam, főleg mert képtelen lennék koplalni, ismerem már magam annyira hogy ez tudjam :D . Azonban nagyon fontosan az egészséges ételek fogyasztása. Mivel imádom zöldségeket (a gyümiket már kevésbé... :S ), ezért úgy döntöttem, hogy megpróbálkozom a "ratatouille"-t, amit kis hazánkban emlegetnek "francia lecsóként" is. Egyszer már csináltam valami ilyesmit, ugyanúgy mint a magyar lecsót, csak tettem hozzá cukkinit is, finom volt, de szerintem semmi lenyűgözően extra, az ember pont azt eszi, amire számít.
Most azonban kipróbáltam a tepsis változatot is, amit itt-ott láttam már :) - és ISTENI lett!
Tipp 1 - Ne sózzuk agyon, a só nem tesz jót nekünk, embereknek, többek között magas vérnyomást okoz, visszatartja a vizet is, stb (persze vannak ebben eltérő vélemények, de nagyapám volt az élő példa rá, ő mindig mindent rettenetesen megsózott, szegénynek mindig magas is volt a vérnyomása...). Én mondjuk mindig vegetával dolgozom, mert kevés is elég belőle, hogy finom ízt kapjunk :) ...
Tipp 2 - Tegyünk egy kis bazsalikomot és majoránnát is rá, ha van rá lehetőségünk, akkor frisset! A bazsalikomban (a frissben főleg ugyebár) sok a C-vitamin, de jó étvágygerjesztőnek, vizelet- és szélhajtónak, köhögéscsillapítónak is, de különböző sebek, horzsolások gyógyulását is elősegíti. A majoránna szintén étvágygerjesztő, szélhajtó, gyomorerősítő, nyugtató hatású fűszer. Magas vérnyomás esetén használata körültekintést kíván. Veszélyeztetett terheseknek nemi vágyuk csillapítására ajánlják.
Tipp 3 - Tegyünk egy kis sajtot is a tetejére, hogy még finomabb legyen :) ! Nem kell túl sok sütés sem neki, én addig szoktam minden ilyen dolgot sütni, amíg a sajt meg nem barnul :) ... 


Bal oldalt - az ebédem :) ... Sok közöm nincs se a rizshez, se a husihoz, mert a rizst tesóm csinálta,
ő nálunk a rizskirály :D , a husi meg bolti ^^
Jobb oldalon - egymás mellé tettem a cukkini-paradicsom-paprika szeleteket, így sütöttem meg :) ... 


4. "Tanulás"
Az én kis véleményem az, hogy az ember soha nem lehet elégedett a tudásával, valamit mindig fejlesztenie kell. Ezen a héten ráfeküdtem pár dologra :) ...
1. - Rengeteg TV Paprikát néztem. Nagyon szeretem, mert bár sok olyan ételt főznek, amihez a hozzávalók felét se tudnám beszerezni, de miközben egy receptet magyaráznak, mindig adnak plusz tippeket is, amik, miközben "élesben" főzök, gyakran eszembe jutnak :))) ...
2. - Újra elővettem az oroszt. Az a baj, hogy még mindig zéró a tudásom szinte, így mikor el-elahanyagolom, akkor mindig újra és újrakezdem. De, most nyáron muszáj ennek megváltoznia, hiszen "ráérek".


5. Rosszkislánykodtam :( 
Sajnos valamelyik nap rámjött - a nasi-mentes napok után - hogy ennék egy kis csokit és sikerült is egyik percről a másikra bevágni egy táblával :( ... Ennek annyira nem örülök, mert azt gondoltam, hogy sikerül meglennem nélküle, de mégse :( ... Ezért aznap muszáj volt durván tornázni. 


6. Szépségápolás 
Tipp 1 - Kipróbáltam ugyebár a Cukorgyantát :) ... ( poszt ITT )
Tipp 2 - BB-krém. Az UV-védelem miatt igazán hasznos lehet a napsütéses órákban. 
Tipp 3 - Ezen felül nem árt, ha az ember lánya ken egy pici napolajat a vállára/kezére, főleg ha hajlamos a leégésre (mint pl én ^^ ).


7. Legtrainer 
Hétvégére hazajöttünk, és anya még évekkel ezelőtt vett egy "legtrainert", ami igazából a kezdeti használat után eléggé hanyagolva lett (anya rászokott a biciklizésre). A régi szobám ajtaja mellett pihent, így úgy döntöttem, ha már itthon vagyunk, akkor vegyük használatba, otthoni tornának tökéletes, bár kicsit kételkedem benne, de hát jobb mint a semmi :) ... Szintén zenére/filmre dolgoztam vele. 



És holnap indul a második hét :) ! Kívánjátok arra is sok kitartást ^^ ! 

2 megjegyzés:

  1. Sokan dicsérik a BB krémet, de azt hallottam, a krémek UV védelme elég nagy kamu. Tapasztalat?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Passzolok, én nem vagyok jó tesztalany ebben, ugyanis még naptejjel is képes vagyok leégni :D ...

      Törlés

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...