2012. július 29., vasárnap

Szépüljünk Nyáron - 4. hét

Ezen a héten főleg a táplálkozásra figyeltem oda. Egyik ismerősöm mesélte, hogy ő 11 kilót fogyott másfél hónap alatt, elkértem tőle a "receptet", gondoltam megosztom veletek is :) (majd lentebb persze) ...
A torna/jóga maradt napi kettő, egy reggel, egy este (bár volt amikor kicsit többet csináltam, mint előző nap, volt hogy kicsit kevesebbet, a lényeg mindig az volt hogy valamennyit csináljak). Próbálom - főleg így nyárra - ezt rendszeressé tenni, kicsit félek a Szeptembertől, ott nem tudom, hogy mi lesz a mozgással...


1. "-11 kg/1,5 hónap" (ezt sajnos nem én mondhatom ^^") 
Mint a bevezetőben említettem, egyik ismerősömtől kértem el ennek a hihetetlen eredménynek a receptjét. Ő csak úgy nevezte, hogy ez az "Emberbarátibb Norbi-módszer".
- 1-es kódú ételek fogyasztása (1-es kódú ételek listája) - ezeket minden mennyiségben lehet fogyasztani, a 2-es és 3-as kódúakat el kell hagyni szinte teljesen. (természetesen mozogni is kell!!!)
- étolajat kicserélni olivára
- cukros üditők helyett víz/ásványvíz, esetleg cukormentes gyógytea
- csoki helyett diabétesz csokik, esetleg Update túrórudi (esetleg sovány kakaóporból és édesítőből kakaó, ami teljesen diétás!)
- Ropi és Chips helyett popcorn, esetleg a Chio teljes kiörlésű rágcsája
- mivel most úgyis szezonja van, érdemes sok zöldséget, gyümölcsöt fogyasztani
- A rizs és a krumpli is 2-es kódú, így ezeket is érdemes lecserélni pl. salátára, zöldségekre
- A fűszerek nincsennek tiltva, csak a sóval mértékkel kell bánni
- Főzelékeket ne liszttel, hanem saját maguk pépjével sűrűsítsük
- Buszozás helyett érdemes gyalogolni, bringázni, főleg ha erre lehetőségünk van (tehát nem a város másik felébe akarunk eljutni :D )
- Az alkohollal csínnyán kell bánni, mert rejtett kalóriákat tartalmaz, DE szerencsére a pálinka és a vodka is 1-es kódú :D !
Én elég nehezen tudom elhagyni a krumplit és a rizst, így most ezen a héten ezeknek a csökkentésén és valami mással való pótlásán fáradoztam :) ... Például 4-5 krumpli helyett csak 1-2tőt ettem, helyette cukkinit és padlizsánt fogyasztottam, illetve ha rizst vagy krumplit kívántam (mert hát egy ebben bővelkedő életből való elhagyásnál fellép némi "kívánósság :D ), akkor azt próbáltam déli 12 óra előtt enni, és minél kevesebbet. Szerintem jövő hétre nagyjából el tudom hagyni szinte teljesen :) ...


2. Fahéjas alma 
Ez az egyik kedvenc nasim, ami nem is nasi. Anya csainált mindig ilyet amikor kicsik voltunk tesómmal, rengeteget megettem akkor belőle :))) Persze még most is "szeretem", és mint kiderült, nem is kicsit egészséges ez az étel... Nézzük is, hogy miért!
Alma: Gondolom mindenkinek ismerős az a mondás, hogy "Minden nap egy alma az orvost távol tartja" (azt hiszem valahogy így fordítják magyarra :D ...), hiszen az almának több jó hatása is van. Segíti az emésztést, állítólag ha terhes nő fogyasztja, akkor a magzatnál csökkenti az asztma kialakulását, rákmegelőző, antioxidáns hatású (főleg a héja!), erősíti az immunrendszert, védi a májat, koleszterin és vércukorcsökkentő,   gyorsítja az anyagcserét. Székrekedés és hasmenés "ellen" egyaránt hatásos! Tartalmas A-vitamint, B-komplex vitamint, és némi C-vitamint is, ráadásul még különböző ásványi anyagok is találhatóak benne (pl. kálcium, cink, jód, stb.).
Még többet az almáról: Link
Fahéj: Talán nem is gondolnánk, hogy valami ami ennyire finom (mert nekem az egyik kedvencem ^^), az ennyire jó is. A fahéj vírus-, és baktériumölő, emésztési zavarokon segít, illetve a cellulitisz eltüntetésében is, vércukorszint-szabályozó, görcsoldó, emésztésjavító, fertőtlenítő, antioxidáns hatóanyagokat tartalmaz, öregedésgátló hatása is van, ráadásul még mint afrodiziákum is számon van tartva :) ! Ezen kívül van benne még "gondűző aroma" is :D , hiszen főleg télen jókedvre is derít minket!
Még többet a fahéjról: Link


3. Csupa 1-es egytálétel :) 
Mint említettem a Norbi-módszerbe kezdtem bele... Nem egyszerű, de egyszer mindent ki kell próbálni :))) ... Most például ezért olyan ételeket próbálok csinálni, amikben csak 1-es kódú alapanyagok vannak :D Ahhoz képest, hogy milyen bonyolultnak gondoltam, nem is az!
Ezt az ételt például úgy készítettem el, hogy cukkinit megpucoltam, felkarikáztam, bazsalikommal leszórtam, darált húst szórtam rá, arra paradicsom-, és paprikakarikák kerültek, kis oregánót szórtam rá, majd csirkemellkockákat dobáltam rá. Ezt az egészet sovány tejfölös-vegetás keverékkel leöntöttem, majd sovány sajtot reszeltem rá. Addig sütöttem, amíg a sajt a tetején meg nem barnult. Kicsit leves lett sajnos a sok paradicsomtól és cukkinitől, ahogy az a képen is látszik, de ez szerencsére nem változtatott az ízén :)
A napokban egyébként sok hasonló "egytál ételt" készítettem, volt ahol lecsót tettem a cukkinire és úgy a csirkemellet, de volt hogy csak cukkini és csirkemell volt a tepsiben.


4. Zsírégető ételek 
Találtam két nagyon klassz linket is, ahol különböző zsírégető ételeket, élelmiszereket sorolnak fel :) ... Gondoltam megosztom veletek is!
11 zsírégető élelmiszer
14 zsírégető étel

3 megjegyzés:

  1. Nem sok 11 kiló ilyen rövid idő alatt? Oké, hogy nem koplalással éri el az ember, de elviseli a szervezet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez szerintem alkattól függ, és van akiről "simán" lepörög ennyi...

      Törlés

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...