2010. december 17., péntek

Praktika - Süthető só-liszt-gyurmáztam kicsit :)

Majdnem egy hónapja írtam, hogy só-liszt gyurmáznék, és ma kicsit alkottam is :) .

A receptet természetesen nem hasra ütéssel csináltam, hanem erről az oldalról vettem. Aki lusta elmenni az oldalra, annak itt van a recept:

- 30 dkg durvább só
- 20 dkg liszt
- kb. 1,2 dl víz
- kb. fél evőkanál olaj

Miután jól összegyúrtuk a tésztát (nálam ez kb. 15-20 pernyi aktív gyúrást jelentett, amikor azt mondtam, hogy oké, elfogadható az állapota), és kiformázzuk a kis formáinkat.
Ezután kisütjük őket.

Tudjátok, hogy hogy kell ilyen gyurmát kisütni? Nem? Én sem :D ... azért leírom, hogy én hogyan csináltam.
A kiformált gyurmát kis olajjal kikent tepsibe tettem, és kis lángú sütőbe tettem a tepsit. Amikor picikét megbarnult már mindenhol a gyurma, akkor kiveszem a tepsiből. Pontos időt nem tudok mondani, hiszen nem mindegyik forma ugyanolyan vastag, és ez ugyebár a vastagságuktól függ.

Ha valaki tudja, hogy hogyan kell "szakszerűen" kisütni, azt kérem írja le :) !!! Köszönöm!!!

2 megjegyzés:

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...