2010. november 16., kedd

Praktika - A legolcsóbb, KIPRÓBÁLT tisztítószerek


Nemrég be kellett mennünk a meleg vízszolgáltatónkhoz, és ott nagyon megtetszett nekem, amikor a nő folyamatosan arról beszélt, hogy "Ha önök tudatos felhasználók..." - na, mi annyira tudatosak vagyunk, hogy a 4 m3 meleg víz helyett mi 3m3t használtunk el 2 hónap alatt, 4-en.

Továbbgondolva a dolgot, gondoltam írok még pár okosságot olcsó, és nem káros tisztítószerekről; hiszek benne, hogy amit drágán megveszünk, az picit sem jobb - se nekünk, se a környezetünknek -, mint az "olcsó módszerek". Ennek egyik legnagyobb híve a lenti képen látható Shannon Lush, akit a ZoneClub-hívek már ismerhetnek :) - gondoltam felhasználom az Ő tanácsait és a saját tapasztalataimat azoknak, akiket esetleg érdekelne, hogy hogy lehet szinte az összes takarítószert kb. 500 forintból kihozni.

1) Ecet + Szódabikarbóna = Az általános tisztító
Vegyünk néhány tasak szódabikarbónát (nagyon olcsó, én 3 csomagot vettem 90 HUF-ért), ezt szórjuk a "problémás területre" (pl. vízkő a kádban és a WC-ben, a leégett edény alja, koszos munkapult, gázsütő, sőt, ha picit a kezünkre szórunk, és arra ecetet spriccelünk, az még - állítólag - a hagymaszagot is eltünteti!), és erre pedig spricceljünk 20%ékos ecetet.
Hiszek a 20%ékban, szerintem nincs olyan dolog, amit ne szedne le :) ! És annyira nem is drága, kb 170-180 forintért vehetünk.
Apropó, ne ijedjünk meg, ha a szódabikarbónára ecet kerül, akkor az majd pezsegni fog :) .

2) Csak maga az a bizonyos 20%-ékos ecet :)
Ez szintén vízkötelenítésre alkalmas.
Fogunk egy befőttesüveget, és állítsuk bele a tusrózsánkat, a vízkövességétől függ, hogy mennyi ideig. Ha nem túl vízköves, akkor elég neki fél óra is akár, de ha nagyon, akkor állhat akár egész éjszaka is.
Ha csapot akarjuk vízkőteleníteni, akkor csak spricceljünk rá az ecetből. Én egyébként egy régi, avonos testpermet műanyagjából fújom ki.
Ha esetleg nagyon vízköves lenne, akkor egy rongyot áztassunk be az ecetbe, és gumizzuk oda a csaphoz. Ha kell hagyjuk rajta egész éjszaka is akár.

3) Szódabikarbóna + Vaníliaaroma = Szagtalanít
Maga a vaníliaaroma se olyan hűdevészesen drága, 100-150 forint körül már hozzájuthatunk.
Ha valami szaggal gondunk van, pl. a csövekből feláradó bűz, szódabikarbónát keverjünk össze vaníliaaromával, és azt szórjuk bele a lefolyóba, majd bő vízzel öblítsük le.
Szerencsére nekem erre még nem volt szükségem :) , így nem vagyok benne biztos, hogy működik.

4) Levendulaolaj, Teafaolaj = Antibakteriális
Na, mivel még se levendulaolajra, sem pedig teafaolajra nem bukkantam rá, így ebben a két dologban sem vagyok biztos, de azért megosztom veletek :) .
Mind a kettő nagyon jó antibakteriális tisztító. Ha pl. a gyermekjátékokat szeretnénk megtisztítani (természetesen csecsemőknél, picibabáknál), akkor pár csepp teafaolajat keverjünk vízbe, és azzal tisztítsuk meg, így az nem lesz mérgező.
A levendulaolajjal akár a falat is megtisztíthatjuk, az is nagyon sok koszt leszed!

5) Hűtős-tipp
Ezt nemrég hallottam; hogy ételeink a hűtőben minél tovább maradjanak frissek, ezért a fagyasztóhoz közelebb helyezzük el a húsokat, felvágottakat, míg a messzebb a zöldségeket. A mi hűtőnkben egyébként eredetileg is így volt kialakítva a hely, legalább a "felcímkézés" szerint, bár anyám szerint ez csak dísz :) .

6) Eredményes mosogatáshoz
Na, ez egy kakukktojás :) - se nem én találtam ki, se nem Shannon Lush nem ajánlotta ( még ), hanem nagynéném mondta el a tippjét; a legolcsóbb mosogatószert vegyük meg, amihez keverjünk némi ecetet, így zsíroldó is lesz, sőt, még a poharak is szebben csillognak :) ! Olcsó mosogatószert pedig már 100 forintért is kapunk, legalábbis mi annyiért vettünk egy liternyit.

És ezekhez a dolgokhoz nem kell szinte még gumikesztyű se (kivéve, ha valami seb van a kezünkön, mert azt bizony marja az ecet :S ) - csak ha zárt helyen vagyunk (pl. panellakás WC-ben, vagy fürdőjében), akkor kell felkészülnünk az ecetsav maró hatására - mindenhol máshol, ha lehet, akkor próbáljunk meg nyitott ablak mellett takarítani.
style type="text/css">

1 megjegyzés:

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...