2011. december 28., szerda

25. nap - Mik voltak a kedvenc tantárgyaid az iskolában?

Kedvenc tantárgy? Hmmm...
Soha nem voltam egy "stréber" típus, de ami tetszett és érdekelt (tehát, a matek és fizika nem :D ), azt tudtam is, így a jegyeim többségével sem volt gond. De hogy mi volt az, ami abszolút favorite volt?


- Angol
Azt hiszem ez áll az első helyen. Nincs mit mondanom, nagyon szerettem és szeretem is, talán anyukámnak köszönhetően, nem tudom. Voltak érdekes angol tanáraim, nem mondom, de ez sose tudta elvenni a kedvemet :) !


- Rajz
Szintén egy olyan tantárgy, amihez nem lehet sokat hozzáfűzni, hogy miért. Miért ne inkább :) ! Általános iskolában még külön rajzórákra is jártam, de sajnos rájöttem, hogy hiába kapok csak 5-söket, hiába voltam belőle folyamatosan dicséretes, valahogy nem vagyok benne ügyes. A vázlataim jók, bár "firkásak", mégse tudok pl. élethűen rajzolni, illetve az autóm is inkább valami kockára hasonlít :D ... A másik problémám az, hogy nagyon gyorsan rajzolok, nem pepecselek felette sokat, ellentétben a tesómmal, aki egy autót képes órákon át rajzolni :D ... Ja, és festeni és tűzzománcozni is imádtam... A sulinkban volt tűzzománc-kemence, és lehetett azt is csinálni, nagyon sokat csináltam, mert nagyon tetszett ez a technika. Ha "olcsóbb" volna, és kevesebb kellék kellene hozzá, szívesen csinálnám ma is...


- Ének
Nem vagyok egy virtuóz, de szerencsére az énekórákon nem is kell annak lenni. Általános legvégén szerettem meg az éneket (főleg, miután megnéztük a HAIRt, mert onnantól kezdve imádtam ezt a filmet), előtte csak "elvoltam" vele, kottázni mondjuk a mai napig nem tudok, hangszeren se játszok, mert botfülem van, de énekelni igenis szeretek. Gimiben nagyon sok spirituálét énekeltünk, amik közül még ma is dúdolgatok párat, mert jó a szövegük, jó a ritmusuk, általánosban azt nem szerettem igazából hogy csak és kizárólag népdalokat énekeltünk. Szeretem a népdalokat, de szerintem 7-8dik körül már lehetett volna valami egyszerűbb könnyűzenét is, tudjátok, amit a kocsmákban szoktunk dalolászni :D ... De hát mindegy :)


- Magyar irodalom
Fontos kiemelni, hogy irodalom, mert a nyelvtant a sok szabály miatt nem szerettem ^^". Nem utáltam, de nem is szerettem. Aki nem most tévedt ide először, az lehet hogy már olvasta nálam, hogy pl. én a verstanulással nem értek egyet (ahogy a magolással sem), sem pedig azzal hogy feltétlenül tudnunk kell a verslábakat. De mivel nagyon szeretem az irodalmat, a verseket, a regényeket, a novellákat, ezt is képes voltam megbocsájtani a magyarnak :) ... Szerencsére a gimiben sem ment el tőle a kedvem, ráadásul magyar faktos is voltam, azt is imádtam, csak a verstanulásnál voltak gondjaim ^^" ... A napló is úgy nézet ki általában, hogy 5-5, esetleg 4, és ha verset kellett tanulni akkor 2 vagy 1... Mondjuk, 10-11dikben (nulladikos voltam, tehát a 9-10-es anyagnál) egy nagyon jó magyartanárunk volt, legalábbis szerintem nagyon jó volt, nála rengeteg verset írtam, sőt, ő megengedte azt is, hogy szabad választhattunk a verstanulásnál. Ezzel nagyon is meg voltam elégedve, tudtam is a verseket, de amikor meghatározták hogy mit kell megtanulni... Azt nem szerettem. Miért nem? Azért, mert szerintem ha valaki jól akar verset mondani - és nem csak egy bemagoltat akar visszamondani - akkor egy olyan verset kell találnia, ami közel áll hozzá. Meg volt adva a szerző, és kb fél órát azzal töltöttem, hogy kiválasszak egy jó verset. Ekkor imádtam meg Arany János - Varró leányok című versét, igaz, kis döbbenetet okozott, mikor elmondtam a témája miatt ^^...


- Történelem
Szigorúan általános iskolás. A gimiben valahogy elvették tőle a kedvem... De az általános iskolás tanárunk nagyon de nagyon jó volt. Otthon nem is tanultam törit, maximum 1xer átolvastam és tudtam, annyira jól magyarázott a tanár. Mondjuk, az újkori történelmet valahogy soha nem szerettem, így az I.VH utáni törivel szintén gondjaim voltak, de előtte :) ... Főleg a középkor volt a kedvencem.

4 megjegyzés:

  1. Nekem is az angol a kedvencem :) A mai napig nagyon szeretem, annak ellenére, hogy a tanárt nem ^^'

    VálaszTörlés
  2. Hú, a rajz nekem is nagy kedvencem volt^^ sZorosan mellette a művészettöri <3 A többi tantárgyat azért nem szerettem annyira, mert nyomi tanáraim voltak :'D Pedig az angol egész jól ment.
    Örülök, hogy neked sikerült ilyen jól megszeretni ezeket^^ Főleg az irodalmat!

    VálaszTörlés
  3. Hát, művészttörim nekem nem volt, csak most a zegyetemen, egy féléves tantárgy, nagyon érdekes volt... az utolsó 2 óra :D ... Mert a többin hülye fogalmak, meg meghatározások voltak, azokat pedig sose szerettem. Mármint oké, értsük a fogalmakat, de miért kell pl. a Művészettörténet fogalmát Ádámtól és Évától indítani, könyv-ízűen, monotonon az egészet... borzalmas volt :S ...

    VálaszTörlés
  4. Pedig az újkor jóóó... De az újkori történelem az I. vh előtti. Földrajzi felfedezések környékétől kezdve. Én pont hogy a középkort nem csípem annyira :)

    VálaszTörlés

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...