2012. január 11., szerda

A dús hajam történelme - avagy egy legenda nyomában


Próbáltam keresni valami szebb képet a hajamról, de nem igazán találtam ... Pedig szerettem volna ehhez a bejegyzéshez, de úgy tűnik soha, senki nem fényképez hátulról :D (ami nem is baj!). Pedig szerettem volna leírni egy - vagyis pontosabban kettő - szerintem érdekes történetet. Főleg azért, mert nagyon sokan mondták már azt, hogy szép hajam van, illetve hogy "gyönyörű dús". Gondoltam elmondom, hogy (valószínűleg) miért :) ...

Ez szinte az egyetlen kép, amin "normálisan" látszik a hajam...

Kislány koromban imádtam "fodrászosat" játszani, főleg ovis koromban. Megfodrászoltam szinte az összes barbie babám, az összes lovamat, de még a legtöbb plüssömet is. Anyukám is mindig mondta, hogy én amolyan "olló-mániás" kisgyerek voltam, aki folyton mindig mindent nyirbált (ironikus módon, "idősebbként" szinte egyáltalán nem szeret kivágni semmi sem, persze megteszem, nem arról van szó, de azt hiszem, hogy kisgyerekként "kiollóztam" magam :D ).
Egyik éjszaka (talán középső csoportos lehettem, ami olyan 4-5 év körüli) , a sötét szobámban nem bírtam elaludni. Az jutott eszembe, hogy helyre kéne hozni a frufrumat (mert akkor még volt, bár szerintem akkor is túl alacsony volt hozzá a homlokom). Előbányásztam a nyuszis papírvágó ollómat, és elkezdtem a még mindig sötét szobában levágni a hajamat, hogy csinos legyen holnap az oviban.
Gondolom mondanom sem kell, hogy reggel anyámékat a szívbaj kerülgette, nem is mentem óvodába, rögtön vittek a fodrászhoz, mert mint kiderült nincs túl sok érzékem sem a fodrászathoz, sem pedig a jó frizurákhoz. Tüsi hajat kaptam, azt mondták másképp nem lehet megoldani. Egyik mamám mindig elmondja, hogy amikor hazamentem az volt az első mondatom: "A fiúknak nem tetszett a hajam!" :D Másik mamám pedig mindig megemlíti, hogy "Előtte egy semmi kis hajad volt".


A másik történet Penélope Cruz története (legalábbis remélem hogy jól emlékszem, hogy anyukám őt mondta ^^"). Egyik interjújában ugyanis elmesélte, hogy kisgyerekkorában nyaranta a nagymamájánál volt, aki amint megérkezett fogta, és leborotválta a haját és a szemöldökét is, mondván azért hogy szebbé váljon majd. 

Összefoglalva - Azt mondják, ha leborotválják kisgyerekként a hajadat, akkor az megerősödik, és dússá válik. Sok helyről még nem hallottam azt, hogy valakinek leborotválják a haját (gondolom sokan nem is híresztelik), ám itt a saját példám, és egy sztáré is, ami szerintem igazolja ezt az állítást.
Ám azt is fontosnak tartom megemlíteni, amit az egyik tanárom mindig mondd: Mindennek az alapja a genetika. Nem szeretném azt mondani, hogyha leborotváljuk a kislányunk/kishúgunk haját, akkor neki majd biztosan gyönyörű, dús haja lesz később. 
Ám mindenféleképp ajánlom, bármilyen drasztikusan vagy épp rémisztően is hallatszik, hiszen (bár nem tudom, hogy ki hogy van vele) de a "semmi-hajú-nők" (elnézést a kifejezésért) gyakran áradoznak szebb, dúsabb hajról. És ha a dús haj "befolyásolható", akkor miért is ne? Hiszen annyi mindent teszünk meg mi nők a szépségért (gondoljatok csak a gyantázásra! vagy a szemöldökszedésre! vagy a rengeteg méreganyagra...), hogy szerintem egy kis borotválás eltörpül ezek mellett. 
Persze senkinek sem azt mondom, hogy ezt te mert ez kötelező, és mire itt a poszt végén járok, elgondolkodtam rajta, hogy vajon közzétegyem-e vagy sem, de azt hiszem erről nem árt ha tudunk :) . Bár arra is kíváncsi volnék, hogy volt-e más is, akinek kicsiként leborotválták a haját, felnőttként pedig szép, dús haja lett, vagy ennek épp az ellenkezője történt-e meg valakivel. Ha van kedvetek, osszátok meg a saját történetetek is velem, mert nagyon megköszönném :) ! 

7 megjegyzés:

  1. Hmm, azon gondolkodsz hogy levágatod rövidre a hajad? Most milyen egyébként, javul a helyzet?

    Ezt én is sok helyről hallottam már, hogy ha rendszeresen vágsz a hajad végéből, attól erősödik. Ahogy a köröm is erősödik, ha mindig levágod. Én igazából nem tapasztaltam semelyiket, nekem mindig betörik a körmöm, de lehet hogy még inkább betörne, ha soha nem vágnám le... hát nem tudom. Nincs viszonyítási alapom.

    VálaszTörlés
  2. Ha gyerekként rendszeresen vágják az ember haját, akkor megszabadul a gyenge "babahajtól", attól lesz erősebb. A borotválás éppen egy drasztikusabb módja ugyanennek. Később pedig azért jobb a helyzet a rendszeres vágástól, mert utána mindig felfrissül a haj és a hajvégek is szebbek.

    VálaszTörlés
  3. A köröm növekedését és állapotát meg rengeteg minden befolyásolja, pl ha valami vitaminhiánytól gyenge, akkor azon nem segít a folyamatos vágás.

    VálaszTörlés
  4. Most a hajam olyan hátközépig érő kb, de nem is tervezem levágatni, csak a legaljából egy kicsit, a töredezett részt :) ...

    Egyébként a hajhullás egészen mérséklődött, és bár Karácsony előtt leálltam a "gyógyszerekkel" (vas + Biovanne), a Bánfit még használom, és most kb. csak fésülködésnél és hajmosásnál hullik a hajam, de akkor se olyan vészes mint korábban ^^ ...

    VálaszTörlés
  5. Jaj de jó, örülök neki hogy kevésbé hullik már a hajad!!

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm ^^! Én is örülök, hogy nem kell parókára spórolnom :D ...

    VálaszTörlés
  7. És ezekhez a példákhoz kapcsolom páromat is,akinek gyerekkorában mindig vágva volt a haja-mert hát fiú- s most,mikor megnövesztette,olyan durván dús,és hosszú,hogy a legtöbb nő csak álmodozik ilyen hajról!
    Én mondtam is neki hogy na ezt tőből levágjuk,és felvarrjuk nekem =DD

    VálaszTörlés

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...